تمرین نظامی نیروهای آمریکایی در نزدیکی مرزهای سوریه، عراق و اردن

تمرین نظامی نیروهای آمریکایی در نزدیکی مرزهای سوریه، عراق و اردن
سه شنبه 14 مرداد 1399 - 19:39

نظامیان تروریست آمریکایی امروز در منطقه‌ای در نزدیکی مثلث مرزی عراق، سوریه و اردن تمرین نظامی انجام دادند.

العالم _ آمریکا

فرماندهی ائتلاف آمریکایی موسوم به ضد داعش به فرماندهی عملیات «عزم راسخ» امروز (سه شنبه - ۴ آگوست) از آغاز تمرین‌های نظامی با گلوله‌های جنگی در منطقه «۵۵کیلومتر» در گذرگاه مرزی «التنف» مشترک میان عراق، سوریه و اردن خبر داد.

پایگاه خبری «المعلومه»، این فرماندهی طی بیانیه‌ای اعلام کرد: ارتش آمریکا طی گشت‌زنی روتین در گذرگاه التنف، تمرین‌هایی نظامی با خمپاره‌انداز با گلوله‌های جنگی ۸۱ میلیمتری انجام داده است.

ارتش آمریکا پایگاه نظامی التنف را در سال ۲۰۱۴ در داخل مرزهای سوریه در مجاورت عراق و اردن ایجاد کرد. این پایگاه در ۲۴ کیلومتری گذرگاه التنف (الولید) در مثلث مرزی سوریه، عراق و اردن واقع شده است.

پیش‌تر وزارت خارجه روسیه اعلام کرده بود: « اطلاعاتی وجود دارد که حاکی است آمریکایی‌ها افراد مسلح را در منطقه امنیتی اطراف التنف در سوریه آموزش می‌دهند»

به اعتقاد ناظران سیاسی، پایگاه نظامی آمریکایی التنف نقش مشکوکی در تحولات امنیتی سوریه ایفا می‌کند. اوایل تیرماه گذشته بود که رژیم صهیونیستی مواضع نظامی ارتش سوریه در استان‌های حماه، دیرالزور و السویداء را هدف حملات موشکی خود قرار داد و منابع آگاه اعلام کردند که محل شلیک این موشکها، پایگاه التنف آمریکا بوده است.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها