اقدام نامتعارف پامپئو در تماس با نخست وزیر لبنان در باره انفجار بیروت

اقدام نامتعارف پامپئو در تماس با نخست وزیر لبنان در باره انفجار بیروت
چهارشنبه 15 مرداد 1399 - 20:50

وزیر خارجه آمریکا برای اعلام آمادگی کشورش جهت کمک به لبنان به دنبال وقوع انفجار شدید عصر گذشته (سه شنبه) به اقدام نامتعارف دیپلماتیک دست زد.

العالم ـ لبنان

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در اقدامی خارج از عرف دیپلماتیک روز چهارشنبه، ابتدا با سعد حریری نخست وزیر پیشین لبنان در باره مساله انفجار بندر بیروت تماس گرفته و پس از آن با حسن دیاب نخست وزیر این کشور تلفنی گفت وگو کرده است.

بنابر گزارش رسانه های لبنانی، وزیر خارجه آمریکا در این گفت وگوی تلفنی برای ارائه کمک‌های فوری به لبنان اعلام آمادگی کرده و نخست ‌وزیر لبنان نیز بر تحقیقات درخصوص این انفجار و مجازات مقصران آن تاکید کرده است.

از سوی دیگر تماس پامپئو با نخست وزیر لبنان درحالی است که واشنگتن از ماه های گذشته تحریم‌های ظالمانه و ضد حقوق بشری علیه ملت لبنان وضع کرده که در شرایط کنونی مانع جدی برای رسیدگی به نیازهای ضروری مردم این کشور است.

آتش‌سوزی گسترده‌ عصر سه‌شنبه (14 مرداد ماه 99) در یکی از انبارهای مواد محترقه واقع در بندر بیروت، به انفجار مهیبی در انبارهای مجاور حاوی نیترات آمونیوم منجر شد که بر اساس آخرین آمارهای اعلام شده تاکنون به کشته شدن 135 نفر و زخمی شدن بیش از 5 هزار نفر منجر شده است.

استاندار بیروت در بازدید از محل حادثه انفجار اعلام کرد که این حریق بزرگ از آتش سوزی در موادی بسیار قابل انفجار که سال ها پیش مصادره شده بود، صورت گرفته است.

راؤول نعمه وزیر اقتصاد لبنان نیز اعلام کرده که با توجه به خسارت شدید سیلوهای غلات در انفجار و آتش‌سوزی دیروز (سه شنبه) بندر بیروت، ذخایر غلات کشور تنها کفاف کمتر از یک ماه را می‌دهد. وی گفته برای تامین امنیت غذایی نیاز به ذخایری داریم که حداقل برای سه ماه کافی باشد.

پربیننده ترین خبرها