رئیس شورای اروپا به بیروت سفر می‌کند

رئیس شورای اروپا به بیروت سفر می‌کند
جمعه 17 مرداد 1399 - 16:19

«شارل میشل» رئیس شورای اروپا از سفر روز شنبه به لبنان برای دیدار با مقامات این کشور در پی حادثه انفجار در بندر بیروت خبر داد.

العالم - اروپا

«شارل میشل» رئیس شورای اروپا اعلام کرد روز شنبه برای بررسی خسارات ناشی از انفجار بیروت به این شهر سفر خواهد کرد.

میشل در پیامی توییتری نوشت برای اعلام همبستگی اروپا با مردم لبنان فردا به بیروت سفر می‌کند. وی افزود در این سفر با «میشل عون» رئیس‌جمهور، «نبیه بری» رئیس مجلس و «حسن دیاب» نخست‌وزیر لبنان دیدار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، پیش از این خبر، سرویس مطبوعاتی کمیسیون اروپا اعلام کرده بود اتحادیه اروپا ۳۳ میلیون یورو معادل ۳۹ میلیون دلار برای تهیه تجهیزات پزشکی ضروری و کمک بشردوستانه، به لبنان اختصاص خواهد داد.

پیش از این چند کشور از جمله ایران، کمک‌های بشردوستانه خود را در پی انفجار مرگبار این کشور ارسال کرده‌اند.

«حمد حسن» وزیر بهداشت لبنان، امروز (جمعه)‌ از افزایش شمار قربانیان حادثه انفجار روز سه‌شنبه در بندر بیروت خبر داد. به گزارش پایگاه خبری «النشره»، وزیر بهداشت لبنان امروز خبر داد که شمار قربانیان انفجار بندر بیروت به ۱۵۴ نفر رسیده است. عملیات نجات و کشف اجساد قربانیان همچنان ادامه دارد.

منابع خبری عصر روز سه‌شنبه از وقوع یک انفجار مهیب در بندر بیروت خبر دادند که ویرانی بسیاری در پایتخت لبنان به بار آورد. استاندار بیروت نیز شامگاه روز چهارشنبه اعلام کرد که خسارت ناشی از این انفجار ۱۰ تا ۱۵ میلیارد دلار برآورد می‌شود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها