کاسه صبر مردم مصر لبریز شد؛ خشم مصری ها از سیسی

کاسه صبر مردم مصر لبریز شد؛ خشم مصری ها از سیسی
جمعه 17 مرداد 1399 - 17:48

قانون چشم پوشی از تخلفات ساختمانی خشم مردم مصر را برانگیخت؛ آنها خود را قربانی پیمانکاران متخلف می دانند.

العالم ـ داغهای مجازی

کاربران شبکه های اجتماعی با راه اندازی هشتگ "سیسی طاغوت، خانه ها را ویران می کند"، پیامی بدین مضمون به جهان ارسال می کنند که پس از کودتای نظامی در مصر یک طاغوت بی رحم حکومت می کند.

چآسـيِّ نِوٌر أّلَدٍيِّنِGem stone توییت کرد که از خدا بترس، تو کاخ هایی میلیاردی بنا می کنی سپس خانه را بر سر بیچارگان و مستمندان خراب می کنی.

یک حساب به نام "حازمون" نیز در توییتر نوشت: از ابتدای کودتا تاکنون کسانی که از خدا نمی ترسند با سیسی خواهند بود و او را تایید خواهند کرد. من به آنها می گویم از خدا بترسید. سیسی فقط به قدرت در مصر و سروران خودش فکر میکند و یک زمان نوبت شما هم خواهد رسید.

جمال عبدالعظیم گفت: این هشتگ برای همبستگی با خانواده هایی است که اغلب سیسی را پیش از این تایید کرده بودند. با این حال ما با آنها اعلام همبستگی می کنیم و نمی پذیریم که خانه هایشان ویران شود. جالب آنجا است که هواداران سیسی به ما حمله و از ویرانی خانه های دیگران حمایت می کنند.

Hàmáđa نیز توییت کرد که از طاغوتیان نپرس که چرا اینچنین می کنند بلکه از زیردستان بپرس که چرا در مقابل این طاغوتیان سر تسلیم فرود می آورند. و تا زمانی که ما سکوت کنیم اتفاقاتی بدتر رخ خواهد داد.

محمد علی نیز در توییتر نوشت: سیسی تو هیچگاه نمی توانی صدای فقرا و بیچارگان را خاموش کنی. ما به اعتراضات و انتقادات خود ادامه می دهیم تا مصر به جایگاه اصلی خود بازگردد و به زودی دادگاهی خواهی شد.

هیثم ابوخلیل اما اظهار داشت که سیسی خانه های بیچارگان که با خون دل این خانه ها را ساختند، ویران می کند و با خون بیچارگان و عرق جبین آنها کاخ می سازد. شهروندان همیشه قربانی می شوند... تنها راه این است که شهروندان به بازپس گیری کشورشان از این باندها بیندیشند.

marimelnage در توییتر از مردم خواست تا برای توقف سیاست های سیسی وارد عمل شوند. روز 9 آگوست روز غزوه کاغذ خواهد بود؛ تمام خیابانهای مصر و وسایل حمل و نقل و بالکن ها و پارک ها را پر از کاغذ کنید و در این کاغذها از رسوایی های سیسی بنویسید. باید بداند که تعداد ما زیاد است. خانواده و دوستان و همسایه خود را تشویق کن که انقلاب کنند...

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها