عملیات گسترده الحشد الشعبی در سامرا علیه داعش

عملیات گسترده الحشد الشعبی در سامرا علیه داعش
دوشنبه 20 مرداد 1399 - 17:41

فرماندهی محور سامرا در سازمان الحشد الشعبی امروز (دوشنبه) اعلام کرد که نیروهای بسیج مردمی عملیات گسترده نظامی را برای تعقیب و نابودی عناصر تروریستی «داعش» در منطقه «السعلوه» در جنوب این شهرستان آغاز کردند.

العالم - عراق

به گزارش مرکز رسانه ای الحشد الشعبی، نیروهای بسیج مردمی عراق از صبح امروز عملیات گسترده جست و جو و بازرسی را برای تعقیب و نابودی هسته‌های مخفی گروه تروریستی داعش در منطقه السعلوه در جنوب سامرا آغاز کردند.

در این عملیات نیروهای تیپ ۳۱۵ الحشد الشعبی منطقه حوزه ماموریت خود در جنوب سامرا را از وجود عناصر تروریستی پاکسازی خواهند کرد.

فرماندهی محور سامرا تاکید کرده که عملیات بازرسی منطقه تا شناسایی و نابودی بقایای گروه تروریستی داعش در این منطقه و مناطق همجوار ادامه خواهد داشت.

شهرستان سامرا از توابع استان «صلاح الدین» در شمال بغداد از کانون های مهم تحرک گروه تروریستی داعش در عراق به شمار می رود.

گروه تروریستی داعش ۱۳ اردیبهشت گذشته به طور همزمان در منطقه «مکیشیفه» و «بلد» در شمال و جنوب «سامرا» دست به حمله غافلگیرانه علیه نیروهای الحشدالشعبی زد که در پی آن ۱۱ نفر شهید و ۲۰ نفر دیگر زخمی شدند.

عناصر داعش شنبه هفته گذشته (۱۰ مرداد) در شبیخون به نیروهای امنیتی در شمال سامرا دو نظامی عراقی را کشتند و چهار نفر دیگر را زخمی کردند.
در ماه‌های گذشته، حملات گروه تروریستی داعش به ویژه در منطقه میان استان های کرکوک، صلاح الدین و دیاله معروف به «مثلث مرگ» افزایش یافته است.
در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال، عراق با بازپس‌گیری کل قلمرو خود که حدود یک سوم از گستره این کشور بود، پیروزی بر داعش را اعلام کرد.
با وجود این شکست، گروه تروریستی داعش هنوز دارای هسته‌هایی در مناطق شمالی، شرقی و جنوبی عراق است و در سه ماه گذشته به حملات خود علیه غیرنظامیان و نیروهای امنیتی عراق شدت بخشیده است.
نیروهای «الحشد الشعبی» و ارتش عراق در این مدت که بی‌سابقه‌ترین حملات داعش پس از سال ۲۰۱۷ توصیف شده است، بیش از ۷۰ عملیات نظامی علیه تروریست‌ها انجام داده‌اند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها