واکنش کاربران لبنانی به استعفای حسان دیاب

واکنش کاربران لبنانی به استعفای حسان دیاب
دوشنبه 20 مرداد 1399 - 23:02

همزمان با اعلام خبر استعفای حسان دیاب نخست وزیر لبنان، مردم این کشور در شبکه های اجتماعی به این خبر واکنش نشان داده و استعفای دیاب را خسارتی بزرگ برای لبنانی ها دانستند و درباره بازگشت فاسدان برای به دست گرفتن قدرت هشدار دادند.

العالم ـ داغ های مجازی

جمیل السید در توییتر نوشت: استعفای دولت دیاب سبب خواهد شد تا این دولت تا زمانی نامعلوم دولت پیشبرد امور باشد تا اینکه دولتی جایگزین تشکیل شود. دولت جایگزین چیست؟ آیا به معنای بازگشت گروه سیاسی سابق است که کشور را به نابودی کشاندند؟ یا ترکیب جدیدی شبیه دولت دیاب است. در هر صورت علل و عوامل مشابه به نتایج مشابهی منجر می شود.

دیما صادق نیز توییت کرد: اگر دولت دیاب ساقط شود و گروه سیاسی در دولتی جدید بر روی اجساد کشته شدگان تشکیل شود، این تا ابد برای ما اقدامی ننگین خواهد بود.

کاربری به نام noura گفت: متاسفانه تو را از دست دادیم. خداحافظ حسان دیاب!

حسام زهری نیز در توییت خود از حسان دیاب تشکر کرد و نوشت: عمیقا ازت تشکر می کنم چون تلاش خودت را کردی.

Silva Maddah نوشت: با انفجار بندر بیروت مردم بیگناه را کشتند و بیروت را منفجر کردند سپس تو را که انسانی پاک هستی متهم کردند.

Hassan Shokor در توییت خود از دیاب تشکر و قدردانی کرد و گفت: سلام ما مردم مقاومت بر تو باد.

کاربر دیگری با عنوان Mohamad Abdallah از استعفای دولت و از دست دادن احمد حسن وزیر بهداشت ابراز تاسف کرد.

کاربری به نام Abbas matar نوشت: ایستادگی و مقاومت این مرد در تاریخ ثبت خواهد شد. از تلاشهایت در کشوری با ساختاری بیمار تشکر می کنیم.

حسان دیاب امروز دوشنبه استعفای خود را اعلام کرد. وی در سخنان خود گفت: بحران لبنان حاصل فساد اداری و دولتی است. ما با یک بحران بزرگ روبرو هستیم و می بایست تمام نیروها برای پشت سرگذاشتن این بحران با یکدیگر همکاری می کردند.

وی تاکید کرد: ساختار فساد در لبنان بزرگتر از دولت است. فاجعه انفجار بندر بیروت نیز به علت فساد گسترده در این کشور است. حجم این بحران قابل توصیف نیست. اما برخی فقط به فکر کسب امتیاز و پیروزی سیاسی بودند.

نخست وزیر لبنان گفت: ما هیج منفعت شخصی نداریم و آنچه که برای ما مهم است، نجات دولت است. اتهامات بسیاری را تحمل کردیم؛ اما از ورود به بحث و جدل ها و اختلافات خودداری کردیم.

وی با اعلام رسمی استعفای دولت لبنان گفت: امیدوارم خداوند همواره پشتیبان و حامی لبنان باشد و ما نیز با این تصمیم می خواهیم راه را به روی نجات ملی بازکنیم.

پربیننده ترین خبرها