فعالان یمنی خطاب به امارات: سقطری فروشی نیست

فعالان یمنی خطاب به امارات: سقطری فروشی نیست
چهارشنبه 22 مرداد 1399 - 06:40

صدها یمنی در جزیره سقطری بر ضد شورای انتقالی جنوب یمن تحت حمایت امارات، تظاهرات کردند و در شبکه های اجتماعی نیز با راه اندازی هشتگ# سقطری را از چنگ اشغال امارات خارج کنید، مخالفت خود را با  حضور امارات در این جزیره اعلام کنند.

العالمیمن

یک منبع یمنی از سقطری خبر داده که مقامات ابوظبی به تازگی آزادانه در این جزیره رفت و آمد می کنند.

این منبع تاکید کرد: اماراتی ها سه پایگاه در سقطری برای احداث پادگان ها انتخاب کردند که عبارتند از راس قطینان واقع در جنوب غرب سقطری به سمت دو جزیره سمحه و عبدالکوری و شاخ آفریقا .پایگاه دوم در جمجمه مومی واقع در شمال شرق سقطری و سومین پایگاه نیز موسوم به بلعبوده نزدیک فرودگاه سقطری 4کیلومتری غرب است.

کاربری به نام الصقر الیمانی نوشت : ساکنان سقطری امروز برای حمایت از موسسات و دولت و حاکمیت و یمن و در مخالفت با امارات و برای مخالفت با شبه نظامیان انتقالی مزدور که مورد حمایت امارات است تظاهرات کردند.

نجوی السبئی نیز نوشت :من یمنی هستم ای امارتی وتاریخ من از تو و دولتت بزرگتر است .سقطری سرزمین من و هر یمنی آزاده است صدایم به کاخ هایت می سرد ای بن زائد من یمنی مخالف با حضور تو هستم و تو را بیرون خواهم راند.

عبدالحمید السلطان نیز نوشت :علیرغم اینکه امارات ساکنان سقطری را بیرون کرده و مانع از ورود آنان می شود و برای احداث پادگان شتاب می کند ساکنان سقطری مخالفت خود را با اشغال امارات اعلام می کنند .

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها