شورای همکاری تهدیدات ترکیه علیه امارات را محکوم کرد

شورای همکاری تهدیدات ترکیه علیه امارات را محکوم کرد
چهارشنبه 22 مرداد 1399 - 11:23

دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس تهدیدات مقامات ترکیه علیه امارات را محکوم و تأکید کرد که امنیت کشورهای عضو این شورا جزئی جدایی‌ناپذیر از یکدیگر است.

العالم- ترکیه

«نایف فلاح مبارک الحجرف» دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس در دیدار با «اردوغان کوک» سفیر ترکیه در عربستان سعودی، تهدیدات ترکیه علیه امارات را محکوم کرد.

الحجرف بر علاقه‌مندی شورای همکاری برای حفظ امنیت و ثبات منطقه و توسعه روابط با کشورهای همسایه به منظور تحقق منافع مشترک بر اساس احترام به حاکمیت کشورها و عدم مداخله در امور داخلی این کشورها و نیز پایبندی به اصل قانون بین‌المللی و منشور سازمان ملل در خصوص حل مسالمت‌آمیز اختلافات و عدم استفاده از زور و تهدید، تأکید کرد.

به نوشته روزنامه «رأی‌الیوم»، دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس همچنین تهدیدات و اظهارات برخی مقامات ترکیه علیه امارات را محکوم کرد و گفت که امنیت کشورهای عضو شورای همکاری بر اساس اصل دفاع مشترک، جزئی جدایی‌ناپذیر از یکدیگر است.

وی پایبندی شورای همکاری برای حفظ امنیت عربی و مخالفت با دخالت‌های خارجی در امور داخلی کشورهای عربی را مورد تأکید قرار داد.

وزیر دفاع ترکیه اخیرا در گفت‌و‌گو با شبکه الجزیره با کوچک خواندن امارات و اشاره به اقدامات این کشور در لیبی و سوریه تهدید کرده بود که آنکارا در زمان و مکان مناسب امارات را به سزای اعمالش خواهد رساند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها