ماجرای نشست گارد مرزی عراق با اعضای پ.ک.ک چه بود؟

ماجرای نشست گارد مرزی عراق با اعضای پ.ک.ک چه بود؟
چهارشنبه 22 مرداد 1399 - 16:48

یکی از رهبران حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق، جزئیات جدیدی از حمله روز گذشته ترکیه به شمال این کشور و نشست نیروهای گارد مرزی با عناصر حزب کارگران کردستان، لحظاتی پیش از هدف قرار گرفتن از سوی آنکارا را فاش کرد.

العالم - عراق

حمله روز گذشته ترکیه به منطقه «سیدکان» از توابع استان اربیل در منطقه کردستان عراق تاکنون با محکومیت‌های گسترده داخلی و خارجی در عراق همراه شده است زیرا به گفته مقامات رسمی عراق، این حمله به کشته شدن دست‌کم ۱۶ نفر از جمله دو افسر ارشد مرزبانی و دو نظامی دیگر عراقی منجر شده است.

برخی منابع اعلام کردند که نیروهای مرزبانی عراق با برخی از اعضای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در این منطقه نشست داشتند و ترکیه خودروی نیروهای مرزبانی را در این حمله هدف قرار داده است.

وزارت خارجه عراق دیروز این اقدام آنکارا را نقض آشکار حاکمیت این کشور و تجاوزی بر خلاف قوانین بین‌المللی توصیف کرد و هشدار داد که تکرار حملات ترکیه موجب بازبینی در میزان همکاری میان دو کشور خواهد شد.

این وزارت‌خانه همچنین سفر برنامه ریزی شده روز پنجشنبه «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه به عراق را لغو کرد و سفیر ترکیه در بغداد را نیز فراخواند.

اما ماجرای نشست نیروهای گارد مرزی عراق با اعضای حزب کارگران کردستان چه بود؟

«غیاث السورجی» از رهبران حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق، امروز (چهارشنبه - ۱۲ آگوست) درباره جزئیات نشست میان فرماندهان مرزبانی عراق با حزب کارگران کردستان در منطقه «برادوست» از توابع ناحیه سیدکان گفت که دیروز شماری از افسران مرزبانی عراق وابسته به وزارت کشور برای تدوین یک طرح در خصوص استقرار نیروهای خود در مثلث مرزی عراق - ترکیه و ایران به ناحیه سیدکان و به طور مشخص منطقه برادوست اعزام شدند.

وی افزود: در هنگام بازدید از این منطقه، به طور اتفاقی با عناصر حزب کارگران کردستان در منطقه روبرو شدند و خواستار ملاقات با فرماندهی این حزب شدند. پس از آن یک جلسه کوتاه نیم ساعته میان دو طرف برگزار شد و طی آن، مرزبانی عراق از عناصر حزب کارگران کردستان خواستند تا به منظور جلوگیری از تنش میان کشورهای همسایه، مرزها را ترک کنند و احتمالا عناصر مذکور نیز قول دادند که از این منطقه دور شوند.

السورجی توضیح داد، ترکیه در بمباران این منطقه کاروان گارد مرزی عراق را پس از پایان این جلسه هدف قرار داد و در هنگام بمباران نیروهای مرزبانی در داخل مقر جلسه مذکور نبودند هرچند که در این حمله یکی از رهبران حزب کارگران کردستان و شماری از دوستان او نیز هدف قرار گرفتند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها