انتقاد بی‎ سابقه دولت پاکستان از سیاست‌های سعودی در منطقه

چهارشنبه 22 مرداد 1399 - 19:37

وزیر خارجه پاکستان ضمن انتقاد شدید از سیاست عربستان در قبال مسایل منطقه، از دخالت‌های سعودی برای حل پرونده‌های منطقه‌ از جمله مسایل مربوط به بحران کشمیر پرده برداشت.

العالم – عربستان سعودی

به گزارش العالم به نقل از پایگاه اینترنتی «جلا مدیا»، «شاه محمود قریشی» وزیر خارجه پاکستان از مانع تراشی عربستان سعودی برای حل بحران مساله کشمیر و دخالت‌های ریاض در برگزاری نشست سازمان همکاری اسلامی در خصوص جنایات علیه مسلمانان کشمیر و خوش خدمتی سعودی‌ها به اسرائیل پرده برداشت.

در این گزارش آمده است: وزیر امور خارجه پاکستان از موضع عربستان سعودی نسبت به کشمیر انتقاد کرد و گفت که ریاض مانع برگزاری نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی برای «بررسی جنایات دولت هند علیه مسلمانان کشمیر» شد.

وی حکومت جدید سعودی را به خوش خدمتی به اسرائیل متهم و از نقش ریاض در زمینه ایجاد مانع در مسیر برگزاری کنفرانس کوچک سران کشورهای سازمان همکاری اسلامی در کوالالامپور انتقاد کرد.

شاه محمود قریشی گفته که پاکستان به خاطر فشارهای عربستان سعودی در این کنفرانس شرکت نکرد.

در ادامه گزارش پایگاه «جلا مدیا» آمده است: پاکستان به همین دلیل تهدید کرده که قصد خروج از سازمان همکاری اسلامی را دارد چرا که عربستان سعودی این سازمان را بی هویت کرده و از آن برای منافع خود سوء استفاده می کند.

در پایان گزارش این سوال را مطرح شده که آیا ریاض به خاطر حماقت حاکمان جدیدش همپیمانانش را از دست می دهد؟

پربیننده ترین خبرها