اسد: هدف قانون سزار حمایت از تروریسم است

اسد: هدف قانون سزار حمایت از تروریسم است
چهارشنبه 22 مرداد 1399 - 20:53

رئیس جمهور سوریه امروز در سخنانی در پارلمان این کشور گفت که قانون سزار مرحله ای جدید از محاصره مردم سوریه است و به همین دلیل ما به جای بزرگ نمایی آن باید با این قانون مقابله کنیم.

العالم – سوریه

به گزارش العالم، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه به مناسبت سومین دوره تشکیل پارلمان سوریه، با حضور در پارلمان درباره تحریم‌های آمریکا علیه سوریه و تحولات منطقه سخنرانی کرد.

اسد با اشاره به اینکه شرایط دنیا ناامید کننده است، گفت که نباید جنگ را مانعی در برابر پیشرفتمان قرار دهیم به همین دلیل رقابت انتخاباتی اخیر به رغم شیوع کرونا گامی رو به جلو بوده است.

وی به تحریم‌های آمریکا علیه سوریه موسوم به «قانون سزار» نیز اشاره کرد و گفت که این تحریم‌ها جدا از اقدامات آمریکا علیه سوریه نبوده و واشنگتن هرگاه در جایی به اهداف خود نرسیده به تحریم متوسل شده است.

رئیس جمهور سوریه ادامه داد که هدف آمریکا از قانون سزار حمایت از تروریستها است.

اسد تصریح کرد: قانون سزار مرحله ای جدید از محاصره مردم سوریه است و به همین دلیل ما به جای بزرگ نمایی آن باید با این قانون مقابله کنیم.

وی اعلام کرد که پاسخ عملی به محاصره، افزایش تولید در تمام بخشهاست، پس برای خروج از بحران اقتصادی نباید منتظر تغییر شرایط اطرافمان باشیم بلکه باید خودمان اقدام و از پول ملی حمایت کنیم.

رئیس جمهور سوریه به تأثیرات تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه سوریه اشاره کرد و اظهار داشت که این تحریم‌ها برخلاف ادعای مقامات واشنگتن، به مردم سوریه بیشتر آسیب زده است.

اسد گفت که در جنگ علیه تروریسم همانگونه که در کنار ارتش ایستادیم و توانستیم دستاوردهای خوبی به دست بیاوریم، حمایت از پول ملی نیز می‌تواند باعث تقویت ارزش آن شود.

وی اظهار داشت که به رغم جنگ اقتصاد سوریه پایدار است و سرمایه گذاری موجود است، ما باید از سرمایه گذاری های کوچک حمایت کنیم چرا که قادر به تحمل فشارها و مقابله با محاصره در بیشترین مساحت جغرافیایی است و قادر به ایجاد فرصتهای کاری است.

اسد در سخنانی به مناسبت سومین دوره تشکیل پارلمان سوریه، بر حق کشورش در بازپس گیری منطقه اشغالی جولان تاکید کرد و گفت جولان، بخشی از خاک سوریه است.

اسد همچنین با اشاره به حضور ترکیه در مناطق ادلب و شمال حلب و القامشلی و حمایت علنی ترکیه از گروه های مسلح از جمله "ارتش آزاد" گفت که ترکیه با اسکان ترک ها در این مناطق، درصدد اجرای سیاست ترکی کردن این مناطق با هدف افزایش نفوذ و اشغالگری خود در سوریه است.

بشار اسد گفت که تفاوتی میان صهیونیست ها ، ترک ها و دزدان آمریکایی وجود ندارد زیرا همه آن ها با یک هدف واحد که تخریب سوریه و غارت ثروت های آن است، در سوریه جمع شده اند. این بخشی از نبردی بین المللی است که غرب برای حفظ سلطه خود در جهان که با قدرت گرفتن دیگر قدرت ها ، به خطر افتاده است، آنرا رهبری می کند.

پربیننده ترین خبرها