وزرای خارجه روسیه و سعودی درباره لبنان و لیبی گفتگو کردند

وزرای خارجه روسیه و سعودی درباره لبنان و لیبی گفتگو کردند
پنج‌شنبه 23 مرداد 1399 - 12:10

وزیر خارجه روسیه در تماس تلفنی با همتای سعودی خود به بررسی روابط دوجانبه و تحولات منطقه از جمله اوضاع لبنان پس از انفجار بندر بیروت پرداخت.

العالم- اروپا

«سرگئی لاوروف» در تماس تلفنی با «فیصل بن فرحان» همتای سعودی خود به بررسی روابط دوجانبه و تقویت همکاری‌های دو کشور پرداخت.

خبرگزاری عربستان(واس) بدون اشاره به جزئیات این گفت‌وگو گزارش کرد که دو طرف در این تماس تلفنی تلاش‌های عربستان از طریق ریاست گروه ۲۰ و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی دارای اهتمام مشترک بررسی کردند.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش کرد که لاوروف و بن فرحان اوضاع لبنان پس از انفجار بندر بیروت را بررسی کرده و بر حمایت از لبنان تأکید کردند.

آن‌ها همچنین درباره ضرورت فراهم کردن «شرایط خارجی مناسب» برای ملت لبنان جهت تشکیل دولت جدید بر اساس گفت‌وگو بین همه جریان‌های قومی و مذهبی در کشور، توافق کردند.

وزرای خارجه روسیه و عربستان سعودی همچنین درباره اوضاع لیبی نیز گفت‌وگو کرده و بر ضرورت برقراری آتش‌بس در این کشور و ازسرگیری فوری گفت‌وگوهای فراگیر بین گروه‌های لیبیایی تأکید کردند.

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، لاوروف و بن فرحان ازسرگیری گفت‌وگوها بین گروه‌های لیبیایی مطابق با مصوبات کنفرانس برلین و قطعنامه شماره ۲۵۱۰ شورای امنیت سازمان ملل را ضروری برشمردند.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها