دولت افغانستان ادعای طالبان درباره همکاری با داعش را تکذیب کرد

دولت افغانستان ادعای طالبان درباره همکاری با داعش را تکذیب کرد
پنج‌شنبه 23 مرداد 1399 - 13:34

دولت افغانستان ادعای طالبان مبنی بر همکاری نیروهای اطلاعاتی و نظامی این کشور با داعش برای حمله به زندانیان طالبان در هنگام آزادی آنها را بی‌اساس خواند و تکذیب کرد.

العالم- آسیا

دولت افغانستان ادعای طالبان درباره همکاری با داعش برای حمله به زندانیان طالبان را رد کرد.

«صدیق صدیقی» سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان ادعای اخیر طالبان در مورد چگونگی تامین امنیت بازداشت شدگان این گروه را بی‌اساس خواند و تاکید کرد که دولت افغانستان قبلاً در این زمینه اقداماتی انجام داده و طالبان باید از بیان چنین اظهاراتی خودداری کنند.

روز گذشته چهارشنبه طالبان در بیانیه‌ای مدعی شد که داعش به‌همراه نیروهای نظامی افغانستان قصد حمله به زندانیان این گروه که از زندان پلچرخی آزاد می‌شوند را دارد.

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان در این بیانیه مدعی شد بر اساس اطلاعات به‌دست آمده داعش با کمک نیروهای اطلاعاتی افغانستان و برخی از نظامیان و فرماندهان امنیتی زندان قصد دارند زمانی که زندانیان طالبان از زندان پلچرخی آزاد می‌شوند به خودروی آنها حمله کنند.

به گفته وی، هدف از این کار اختلال در گفت‌وگوهای بین‌الافغانی و انتقام از زندانیان است.

مجاهد تاکید کرد که طالبان به طور جدی نگران این تهدید بوده و از طرف‌های ذیربط خواست تا برای جلوگیری از حمله اقدامات لازم را انجام دهند.

بر اساس توافق طالبان و آمریکا که در حوت سال گذشته در دوحه منعقد شد، 5 هزار زندانی طالبان باید تا پیش از آغاز مذاکرات بین‌الافغانی آزاد شوند.

بر این اساس دولت افغانستان تاکنون 4600 زندانی طالبان را آزاد کرده و 400 زندانی دیگر را که (خطرناک) محسوب می‌شوند، آزاد خواهد کرد. این تصمیم را روز یکشنبه لویه جرگه مشورتی افغانستان تایید کرد.

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها