تأکید ظریف بر ضرورت کمک به بازسازی لبنان بدون شرط گذاری/ توافق ابوظبی و رژیم صهیونیستی خنجری از پشت بر کشورهای منطقه بود

تأکید ظریف بر ضرورت کمک به بازسازی لبنان بدون شرط گذاری/ توافق ابوظبی و رژیم صهیونیستی خنجری از پشت بر کشورهای منطقه بود
جمعه 24 مرداد 1399 - 15:17

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن تأکید بر ضرورت کمک به بازسازی لبنان بدون شرط گذاری، توافق اخیر بین امارات و رژیم صهیونیستی را دردناک و به مثابه خنجری از پشت بر لبنان و دیگر کشورهای منطقه خواند.

العالم _ ایران / سیاسی

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور اعلام همبستگی و همدردی با مردم و دولت لبنان به این کشور سفر کرده است، امروز (جمعه) در محل وزارت امور خارجه لبنان با «شربل وهبه» وزیر امور خارجه دولت پیشبرد امور لبنان دیدار کرد.

ظریف در این دیدار با ابراز تسلیت و همدردی با خانواده جان‌باختگان حادثه تلخ انفجار در بندر بیروت و همچنین درخواست سلامتی برای مجروحان، آمادگی کشورمان برای کمک به بازسازی خرابی‌های ناشی از انفجار در بندر بیروت در حوزه‌های مختلف و با توجه به توانمندی طرف‌های ایرانی، خصوصا در حوزه‌های مربوط به تامین برق، ساخت و ساز، دارو و درمان را اعلام کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به جایگاه سیاسی لبنان ضرورت کمک به بازسازی این کشور بدون شرط گذاری را مورد تاکید قرار داد.

ظریف افزود: ایران حاضر است در صورت درخواست لبنان، در تحقیقات انفجار بندر بیروت مشارکت کند.

ظریف همچنین توافق روز گذشته بین ابوظبی و رژیم صهیونیستی را دردناک و به مثابه خنجری از پشت بر لبنان و دیگر کشورهای منطقه خواند و افزود: این توافق نمایشی بیش نیست.

شربل وهبه نیز در این دیدار از اعلام همبستگی و همدردی جمهوری اسلامی ایران با مردم و دولت لبنان در لحظات اولیه پس از انفجار قدردانی کرد و در خصوص نیازهای فوری لبنان در شرایط حاضر با ظریف به بحث و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شب گذشته به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات ارشد لبنانی و اعلام همبستگی و همدردی دولت و ملت ایران با ملت لبنان در پی حادثه اخیر بیروت وارد این شهر شد و از سوی «شربل وهبه» وزیر امور خارجه دولت پیشبرد امور لبنان مورد استقبال قرار گرفت.

پربیننده ترین خبرها