قرقاش: توافق عادی‌سازی فرصتی است که فلسطینیان باید از آن استفاده کنند!

قرقاش: توافق عادی‌سازی فرصتی است که فلسطینیان باید از آن استفاده کنند!
شنبه 25 مرداد 1399 - 19:32

وزیر مشاور دولت امارات متحده عربی در امور خارجه ضمن توجیه توافق ننگین کشورش با رژیم صهیونیستی، از فلسطینیان خواست از این فرصت استفاده کرده و مذاکرات با صهیونیست‌ها را از سربگیرند.

العالم- امارات

به گزارش العالم، "انور قرقاش" وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه توافق علنی سازش کشورش با رژیم اشغالگر صهیونیستی و خیانت به مسئله فلسطین را با دلایلی پوچ توجیه کرد.

قرقاش، که با تلویزیون "سی‌ان‌ان" آمریکا گفت‌وگو می‌کرد، گفت: "در تماس‌های‌مان با بسیاری از پایتخت‌های عربی و اروپایی( اعلام کردیم که) موضوع الحاق به مثابه بمب ساعتی است که باعث نگرانی همگان است، لذا آن را از روی میز حذف کردیم و فرصت خریدیم."

وی با این ادعا، که این وضعیت همیشگی نخواهد بود، تأکید کرد که طرف فلسطینی بایستی از این فرصت برای ازسرگیری مذاکره با تل‌آویو استفاده کند.

این دیپلمات اماراتی گفت: "توافق عادی‌سازی با اسرائیل برای نجات راهکار دو دولتی مطلوب و به مثابه خرید وقت برای از سرگیری مذاکرات میان تل‌آویو و فلسطینیان است."

انور قرقاش توافق امارات برای عادی‌سازی کامل روابط با رژیم اشغالگر را "دستاوردی تاریخی" توصیف کرد که به اسرائیل "فرصتی برای ایجاد اعتمادی واقعی با اقتصاد یک کشور عربی و با کشوری که هیچ مرزی با اسرائیل ندارد، می‌دهد".

واشنگتن، ابوظبی و تل‌آویو در بیانیه‌ای مشترک روز پنجشنبه گذشته اعلام کردند به توافقی برای عادی‌سازی روابط میان امارات و اسرائیل دست پیدا کرده‌اند. این اقدام امارات با محکومیت بسیاری از کشورهای اسلامی و گروه‌های مقاومت فلسطینی همراه شد.

پربیننده ترین خبرها