رزمایش مشترک سئول-واشنگتن به تعویق افتاد

رزمایش مشترک سئول-واشنگتن به تعویق افتاد
يکشنبه 26 مرداد 1399 - 12:04

با مثبت شدن تست کرونای یکی از افسران نظامی ارتش کره جنوبی، برگزاری رزمایش سالانه واشنگتن و سئول که قرار بود امروز برگزار شود، به مدت دو روز به تعویق افتاد.

العالم- آسیا

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی امروز (یکشنبه) با صدور بیانیه‌ای از تعویق رزمایش مشترک نظامی سالانه کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا خبر داد.

شبکه آمریکایی «سی ان ان» در این خصوص گزارش کرد، رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی قرار بود به مدت ۱۲ روز و در بازه زمانی ۱۶ تا ۲۸ آگوست (۲۶ مردادماه تا هفتم شهریورماه) برگزار شود.

طبق گفته ستاد مشترک ارتش آمریکا، رزمایش مشترک کره جنوبی و آمریکا با دو روز تأخیر روز سه‌شنبه ۱۸ آگوست (۲۸ مردادماه) برگزار می‌شود.

در بیانیه ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در خصوص تعویق این رزمایش آمده است: «ائتلاف جمهوری کره-ایالات متحده تصمیم گرفتند که رزمایش‌های پُست فرماندهی ترکیبی را ۱۸ تا ۲۸ آگوست برگزار کنند و موقعیت‌هایی چون کووید-۱۹ را نیز درنظربگیرند».

این بیانیه ادامه می‌دهد: «رزمایش‌ها اینبار بر حفظ وضعیت دفاع ترکیبی و برخی تمرین‌های مربوط به اتخاذ ساختار‌های آتی نیروهای ترکیبی بعد از انتقال کنترل عملیات (OPCON) متمرکز خواهد بود».

یکی از مقام‌های ارشد نظامی کره جنوبی که از رزمایش آتی واشنگتن و سئول اطلاع داشت، به سی ان ان اعلام کرد که تعویق زمان برگزاری رزمایش دو کشور به واسطه مثبت شدن ثبت کرونای یکی از افسران نظامی کره جنوبی بوده است.

رسانه‌های کره جنوبی گزارش کرده بودند که قرار بوده طبق برنامه این افسر نظامی در رزمایش‌های سال جاری آمریکا و کره جنوبی مشارکت کند.

چند روز پیش، رسانه‌های محلی گزارش کردند که سئول و واشنگتن هفته آینده (26 مردادماه)، رزمایش‌های مشترک نظامی سالانه خود را در مقیاس کوچک‌تر آغاز خواهند کرد.

این رزمایش در شرایطی برگزار می‌شود که تنش‌ها در شبه‌جزیره کره در هفته‌های گذشته تشدید شده است و کره شمالی که درباره اقدامات تبلیغاتی کره جنوبی در نواحی مرزی چندین بار هشدار داده بود، به تازگی دفتر ارتباطات میان دو کره را منفجر و تخریب کرد تا پیام هشداری به سئول ارسال کرده باشد.

بحث مربوط به توافق پایان جنگ کره در مذاکرات میان رهبران آمریکا و کره شمالی نیز مطرح شده بود که با شکست مواجه شد.

تشدید تحرکات برای از سرگیری مذاکرات با پیونگ یانگ در حالی انجام می‌شود که از زمان روی کار آمدن «دونالد ترامپ» در آمریکا، او دو بار در نشستی رسمی (ابتدا در سنگاپور و بار دوم در ویتنام) با کیم جونگ اون شرکت کرد و دو طرف یک بار هم در منطقه غیرنظامی دو کره دیداری غیر رسمی ترتیب دادند.

دیدارهای سران آمریکا و کره شمالی نتوانست به توافق در زمینه خلع سلاح اتمی کره شمالی، پایان رسمی جنگ در شبه جزیره کره و توقف تحریم‌های آمریکا و سازمان ملل علیه کره شمالی کمکی کند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها