اخراج تروریست‌های آمریکایی از یک روستا در شرق سوریه

اخراج تروریست‌های آمریکایی از یک روستا در شرق سوریه
دوشنبه 27 مرداد 1399 - 09:02

یک هیأت از نمایندگان ارتش آمریکا -که ایران آن را تروریستی می‌داند- با شماری از افراد سرشناس قبیله «البکاره» از قبایل استان دیرالزور در شرق سوریه دیدار کرد.

العالم - سوریه

هیأت آمریکایی در این دیدار از عشایر البکاره خواست که سلاح‌های مصادره شده عناصر آمریکایی را تحویل دهند ولی اعضای هیأت این قبیله سوری، حاضر به این کار نشدند.

منابع عشایری خبر دادند که نیروهای این عشایر روز گذشته با عناصر تروریست آمریکایی در روستای «جدید بکارة» واقع در دیرالزور، درگیر شدند و نظامیان آمریکایی را از این روستا بیرون کردند.

این منابع به خبرگزاری روسی اسپوتنیک گفتند، درگیری بین قبیله البکاره و عناصر آمریکایی به بیرون رانده شدن این عناصر از این روستا و تسلط نیروهای البکاره بر آن، به پایان رسید.

دیدار هیأت‌های آمریکایی و البکاره در پایگاه غیر قانونی عناصر آمریکا در میدان نفتی «العمر» برگزار شد. آمریکایی‌ها همچنین از اعضای این هیأت خواستند که روستای مذکور را به آنان تحویل دهند که عشایر البکاره این مسئله را رد کردند.

اعضای قبیله البکاره تأکید کردند که باید شبه‌نظامیان کُرد وابسته به آمریکا موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» از شرق سوریه اخراج شوند.

اعضای هیأت البکاره همچنین گفتند که باید فورا زندانیان در بند زندان‌های عناصر کُرد آزاد شوند، این عناصر از مداخله در مسائل داخلی قبایل عرب دست بردارند و عاملان ترور شیوخ و افراد سرشناس عشایر سوری در این منطقه را معرفی کنند.

به گفته منابع مذکور، نمایندگان ائتلاف آمریکا، با مطالبات هیأت البکاره مخالفت و ادعا کردند که هدف آنان، حمایت از اقلیتها (کُردها) در منطقه است. این در حالی است که شرق سوریه، محل استقرار عشایر است و کُردها در آن استقرار نداشته‌اند.

در همین ارتباط، برخی از منابع خبر دادند که قبیله «العکیدات» (در شرق سوریه) نیز روز گذشته اعلام کرده که کمیته مقدماتی را برای پیگیری نشست قبایل و عشایر شرق سوریه تشکیل داده است.

اعضای این قبیله اخیرا گروهی موسوم به «ارتش العکیدات» را برای مقابله با آمریکا و عناصر مزدور این کشور تشکیل دادند و اعلام کردند که دوشادوش ارتش سوریه تا بیرون راندن متجاوزان، از پای نخواهند نشست.

ساکنان شرق و شمال شرق سوریه از تجاوزات آمریکا و عناصر کُرد به ستوه آمده‌اند. هدف آمریکا استخراج و فروش نفت سوریه است و این مناطق، بیشترین میادین نفتی سوریه را در خود جای داده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها