۲۰۰ شرکت صهیونیستی پیش از توافق با ابوظبی در امارات فعالیت داشتند

۲۰۰ شرکت صهیونیستی پیش از توافق با ابوظبی در امارات فعالیت داشتند
دوشنبه 27 مرداد 1399 - 13:07

انجمن تولیدکنندگان رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حدود ۲۰۰ شرکت اسرائیلی پیش از شکل گیری توافق عادی سازی روابط با ابوظبی ضمن انجام فعالیت‌های تجاری به امارات صادرات داشتند.

العالم - آسیا

پایگاه صهیونسیتی کلکلیست (اخبار اقتصادی) با اعلام این خبر افزود که تل آویو و ابوظبی هنوز هم روابط دیپلماتیک رسمی ندارند، ولی به صورت غیررسمی روابط اقتصادی گسترده‌ای بین دو طرف برقرار است.

با این حال گزارش‌های دیروز (یکشنبه) نشان می‌دهد که شرکت‌های طرفین برای اولین بار به صورت رسمی قرارداد همکاری ها در زمینه تحقیقات را امضا کردند. روزنامه صهیونیستی جروزالم پست در این باره گزارش داد که شرکت سرمایه گذاری ملی «اپکس» امارات توافقنامه‌ تجاری راهبردی را با گروه «ترا» اسرائیل برای تحقیقات در مورد ویروس کرونا امضا کرده است.

اگرچه اکثر معاملات تجاری بین امارات و رژیم صهیونیستی از طریق شرکت‌های تابع طرف سوم که در دیگر کشورها مثل آمریکا فعالیت می‌کنند، صورت می‌گیرد.

پس از آنکه رژیم صهیونیستی و امارات روز پنجشنبه (۲۳ مردادماه) از امضای توافق عادی سازی کامل روابط دیپلماتیک دو جانبه خبر دادند، این توافق نامه تجاری - بهداشتی در یک کنفرانس مطبوعاتی در ابوظبی امضا شد.

در بیانیه مشترک این توافقنامه آمده است که امارات متحده عربی و اسرائیل بلافاصله همکاری های خود را در زمینه معالجه و توسعه تحقیق واکسن ویروس کرونا گسترش و تسریع می‌کنند.

بیانیه مشترک آمریکا، امارات و رژیم صهیونیستی که در تارنمای کاخ سفید منتشر شد، آمده است: هیأت‌هایی از اسرائیل و امارات در هفته‌های آینده دیدار خواهند کرد تا توافقنامه‌های دوجانبه در زمینه سرمایه‌گذاری، گردشگری، پروازهای مستقیم، امنیت، مخابرات، فناوری، انرژی، خدمات بهداشتی، فرهنگی، محیط زیست، ایجاد سفارتخانه و سایر حوزه‌های دارای منافع متقابل را امضا کنند.

ادعای امارات و رژیم صهیونیستی درخصوص همکاری ها درباره واکسن ویروس کرونا در حالی است که تا این ساعت ۹۲ هزارو ۶۸۰ نفر در سرزمین های اشغالی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و اعتراضات به ناتوانی دولت نتانیاهو در مقابله با جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و فساد اقتصادی هر روز بیشتر می شود.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها