منفجر شدن خودروی ارتش ترکیه حین گشت‌زنی در ادلب + ویدئو

دوشنبه 27 مرداد 1399 - 15:17

مرکز آشتی روسیه در سوریه اعلام کرد، حین گشت‌زنی مشترک ترکیه و روسیه در ادلب، نظامیان ترکیه‌ای هدف یک ماده انفجاری ناشناس قرار گرفتند.

العالم- سوریه

مقام‌های روسیه از انفجار در مسیر گشت زنی کاروان ارتش ترکیه در بزرگراه ام 4 سوریه که استان‌های ادلب و لاذقیه را به هم متصل می‌کند، خبر دادند.

به نوشته اسپوتنیک، در جریان بیست و یکمین گشت زنی مشترک روسیه و ترکیه در سوریه، کاروان نظامی آنکارا با یک وسیله انفجاری ناشناس برخورد کرد و این وسیله منفجر شد.

این خبر را مرکز آشتی روسیه در سوریه اعلام کرد و خبر داد، این برخورد حین عبور گشت زنی ارتش ترکیه انجام شد و «هیچ نظامی روس زخمی نشده است».

این مرکز وابسته به وزارت دفاع روسیه اشاره‌ای به اینکه آیا آسیبی به نظامیان ترکیه‌ در جریان این انفجار وارد شده یا نه، نکرده است.

مرکز هماهنگی عناصر مسلح اما تاکید کرد که یک خودروی نظامی ترکیه در جریان گشت زنی مشترک روسیه ترکیه در مسیر بین المللی حلب ـ لاذقیه نزدیک اریحا هدف آر پی جی قرار گرفت.

در همین راستا خبرگزاری ترکیه گزارش داد که پهپاد ترکیه ای که این گشت زنی مشترک را همراهی می کرد، بلافاصله محل وقوع این انفجار را هدف گرفت و طی این عملیات عامل حمله به خودروی ترکیه ای کشته شد.

از سوی دیگر یک گروه موسوم به "گردانهای شیشانی" نیز مسئولیت حمله به کاروان نظامی ترکیه را به عهده گرفت.

پربیننده ترین خبرها