گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه عمان و رژیم صهیونیستی

گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه عمان و رژیم صهیونیستی
دوشنبه 27 مرداد 1399 - 18:11

وزیر خارجه عمان، امروز با وزیر خارجه رژیم صهیونیستی تلفنی گفت‌وگو کرد.

العالم- فلسطین اشغالی

به گزارش العالم، خبرگزاری "رویترز" از گفت‌وگوی تلفنی "یوسف بن علوی" وزیر خارجه عمان طی امروز- دوشنبه- با ""گابی اشکنازی" وزیر خارجه رژیم اشغالگر قدس خبر داد.

هنوز جزئیات این گفت‌وگوی تلفنی اعلام نشده است ولی به نظر می‌رسد این مکالمه در چارچوب تلاش‌های برخی کشورهای عربی برای عادی ‌سازی روابط با تل‌آویو انجام شده است.

در بیانیه وزارت خارجه عمان آمده است: یوسف بن علوی در این گفت‌وگوی تلفنی بر موضع ثابت این کشور در حمایت از صلح فراگیر و عادلانه و پایدار در خاورمیانه و ضرورت از سرگیری مذاکرات سازش و تحقق خواسته‌های مشروع ملت فلسطین در برپایی کشور مستقل به پایتختی قدس شرقی تاکید کرد.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز در حساب توئیتی به زبان عربی نوشت: «ارتباط تلفنی با یوسف بن علوی بن عبدالله وزیرخارجه عمان داشتم. در صحبت‌های ما آخرین تحولات منطقه، توافق عادی‌سازی با کشور امارات و لزوم تحکیم روابط دو کشور مورد بررسی قرار گرفت».

در ادامه این توئیت آمده است: «بابت پایبندی عمان و وزیرخا خارجه این کشور به صلح و ثبات در خاورمیانه فراوان تشکر کردم. ما بر سر ارتباط مستقیم و مستمر، ادامه گفت‌و‌گوهای مهم میان دوکشور برای تقویت روند عادی‌سازی در خاورمیانه توافق کردیم. این تماس تلفنی پس از تماس تلفنی روز گذشته‌ام با شیخ "عبدالله بن زاید" همتای اماراتیم بود».

وزیر خارجه عمان همچنین در تماس تلفنی با "جبریل الرجوب" دبیر کمیته مرکزی جنبش فتح بر حمایت مسقط از تحقق صلح فراگیر و دائمی در خاورمیانه و عمق روابط عمان و فلسطین تاکید کرد.

مقام فلسطینی هم از نقش عمان و سیاست‌های این پادشاهی در قبال مسائل جهان عرب به ویژه فلسطین تقدیر کرد.

پربیننده ترین خبرها