دستیار ارشد ظریف: اقدام امارات در راستای منافع کشورهای اسلامی و منطقه نیست

دستیار ارشد ظریف: اقدام امارات در راستای منافع کشورهای اسلامی و منطقه نیست
سه شنبه 28 مرداد 1399 - 16:11

دستیار ارشد وزیر خارجه ایران در امور سیاسی در گفت‌وگو با وبگاهی لبنانی اعلام کرد، توافق امارات و رژیم صهیونیستی در راستای منافع کشورهای منطقه قرار ندارد.

العالم- ایران/ سیاسی

«علی اصغر خاجی» دستیار ارشد وزیر خارجه ایران در امور سیاسی دوشنبه (دیروز) وارد سوریه شد و با «بشار اسد» رئیس‌جمهور و «ولید المعلم» وزیر خارجه این کشور دیدار کرد.

وی در پاسخ به سوال وبگاه لبنانی «العهد» در خصوص توافق امارات و رژیم صهیونیستی برای عادی‌سازی روابط گفت: اخیرا مواضع خود در قبال این اقدام نادرست را اعلام کردیم و گفتیم این اقدام در راستای منافع کشورهای منطقه و کشورهای اسلامی نیست.

خاجی در ادامه گفت، در دیدار با بشار اسد درباره انتخابات پارلمانی سوریه، تحولات ادلب و تحریم‌های ظالمانه آمریکا تحت عنوان«قانون قیصر» صحبت کرده و آمریکایی‌ها باید بدانند آنچه را از طریق نظامی به دست نیاورده‌اند، نمی‌توانند از طریق اقتتصادی به دست آوردند.

امارات هفته گذشته از این توافق خبر داد. کانال یازده تلوزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد، پس از اعلام عادی‌سازی روابط میان ابوظبی و تل‌آویو، هدف کابینه رژیم صهیونیستی توسعه «همکاری‌های امنیتی» با امارات است.

فارس

پربیننده ترین خبرها