چگونه مدارس زوج و فرد می‌شوند؟

چگونه مدارس زوج و فرد می‌شوند؟
سه شنبه 28 مرداد 1399 - 22:19

وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر ما اجازه داشته باشیم که دانش آموزان به مدرسه بیایند اما با این محدودیت مواجه باشیم که تعداد محدودی سر کلاس باشند باید زوج و فرد کنیم.

العالم - ایران / علمی

محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش در برنامه انتهای الوند اظهار کرد: بناست در ۱۵ شهریور، سال تحصیلی را آغاز کنیم اما چند اصل را قائل شدیم و تلاشمان این است که این اصول را رعایت کنیم؛ سلامتی اولین اصل است به ویژه کسانی که نیاز به مراقبت دارند که دانش‌آموزان از آن جمله هستند پس هر تصمیمی که می‌گیریم، به رعایت سلامت آنها توجه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه اصل دوم، آموزش است، ادامه داد: آموزش هم یک حق جدی و تکالیف دولت‌ها نسبت به مردم است؛ وقفه آموزش با اختلات زیادی همراه است و نابرابری ایجاد می‌کند و ممکن است به ترک تحصیل منجر شود و از سوی دیگر بخش مهمی از مراقبت‌هایی که دانش‌آموزان در دوره مدرسه می‌بینند، در ایام تعطیلی آموزش ممکن است نتیجه معکوس داشته باشد و موجب آسیب‌های روانی شود، لذا آموزش تعطیل بردار نیست و باید ببینیم چطور با حفظ سلامتی، آموزش را داشته باشیم.

حاجی‌میرزایی اضافه کرد: اصل سوم این است که هیچ چیزی جایگزین آموزش حضوری نخواهد شد مخصوصا برای دانش آموزان ابتدایی؛ چرا که در مدرسه تنها کارکردمان آموزش نیست بلکه به دانش‌آموزان امکان مشارکت اجتماعی می‌دهد.

مشرق

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها