بیانیه پایانی نشست رام‌الله با مشارکت نمایندگان حماس و جهاد اسلامی

بیانیه پایانی نشست رام‌الله با مشارکت نمایندگان حماس و جهاد اسلامی
چهارشنبه 29 مرداد 1399 - 11:51

در نشست رام‌الله، سازش امارات با رژیم صهیونیستی محکوم شد و از اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی درخواست شد به وظایف خود در این خصوص عمل کنند.

العالم - فلسطین اشغالی

سه‌ شنبه شب (دیشب) نشستی در رام‌الله به ریاست «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، اعضای کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین «ساف»، اعضای کمیته مرکزی فتح، نمایندگان جهاد اسلامی و حماس، جبهه مردمی، شخصیت‌های مستقل ملی، شیخ «محمد حسین» مفتی فلسطین و تعدادی از مشاوران عباس و سران دستگاه‌های امنیتی برگزار شد تا درباره اقدام اخیر امارات بحث و تبادل‌نظر شود.

بر اساس گزارش «دنیا الوطن»، در پایان این نشست بیانیه‌ای صادر و بر موارد زیر تأکید شد؛

اول؛ دولت فلسطین و ملت آن اقدام امارات در عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر به حساب ملت فلسطین و آرمان را محکوم می‌کند و این کشور را به انصراف از این اشتباه تاریخی فرامی‌خواند؛ اقدامی که هدیه‌ایی مجانی به رژیم اشغالگر و دولت آمریکا به ریاست‌جمهوری «دونالد ترامپ» به شمار می‌رود.

دوم؛ ساف تنها نماینده قانونی ملت فلسطین است و تنها طرفی است که می‌تواند به اسم این ملت صحبت کند. ساف به هیچ کسی اجازه دخالت در امور فلسطین را نمی‌دهد و بر ضرورت تقویت اجماع و وحدت ملی تأکید می‌کند.

سوم؛ رهبری فلسطین بار دیگر بر رد طرح موسوم به «معامله قرن» و اقدامات مرتبط با آن مانند شناسایی قدس به عنوان پایتخت رژیم اسرائیل از طرف آمریکا و طرح اشغال اراضی کرانه باختری تأکید می‌کند.

چهارم؛ دولت فلسطین و ساف بر گزینه تحقق صلح عادلانه و فراگیر بر اساس مشروعیت بین‌الملل، قانون بین‌‌الملل و طرح صلح عربی تأکید می‌کند.

پنجم؛ رهبری فلسطین، دبیرکلی اتحادیه عرب و سازمان همکاری اسلامی را به بر عهده گرفتن مسؤولیت‌های خود برای دفاع از تصمیم‌های نشست‌های عربی و اسلامی بویژه طرح صلح عربی و عدم خروج از تصمیم‌های مشروع بین‌المللی ویژه آرمان فلسطین دعوت می‌کند.

ششم؛ از دبیرکل سازمان ملل دعوت می‌شود که تمام اقدامات مخالف با منشور سازمان ملل، قطعنامه‌های شورای امنیت و مجمع عمومی را رد کند همانگونه که تمام کشورهای جهان به التزام به قانون بین‌الملل فراخوانده می‌شوند.

هفتم؛ رهبری فلسطین با تمام گروه‌هایش بدون استثناء از ملت‌های عرب می‎خواهد در این شرایط سخت در کنار ملت فلسطین بایستند.

هشتم؛ رهبری فلسطین بر اهمیت فعال‌سازی مقاومت مردمی و حق ملت فلسطین در دفاع از خود، سرزمین و مقدسات تأکید می‌کند.

نهم؛ بر سیزده میلیون فلسطینی در وطن و خارج دورد فرستاده می‌شود و بر ادامه دفاع از حقوق مشروع تا پایان اشغالگری و تحقق استقلال دولت فلسطین با مرکزیت قدس شرقی در مرزهای ۱۹۶۷، حل مسأله آوارگان و آزادی اسرا تأکید می‌شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها