قرارداد ویلموتس از مصادیق ترکمانچای است

قرارداد ویلموتس از مصادیق ترکمانچای است
چهارشنبه 29 مرداد 1399 - 14:35

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ارتباط با قرارداد سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران گفت: در این رابطه به تفصیل بازرس مربوطه گزارشاتی را ارائه کرده‌اند و شاید بتوان گفت این قرارداد از مصادیق قراردادهای ترکمنچای بوده است.

العالم - ایران / سیاسی

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن درویشیان، در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه گزارشگران فساد در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در ارتباط با قرارداد ویلموتس و نامه دادسرا و سازمان بازرسی به تاج رئیس سابق فدراسیون فوتبال برای معرفی اموال خودش برای جبران خسارت قرارداد سرمربی سابق تیم ملی فوتبال ایران اظهار کرد: درخواستی از سمت سازمان بازرسی ارسال نشده است. شاید خود دادسرا این کار را کرده باشد اما سازمان بازرسی در خواستی نداشته است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: از همان اول حسب گزارش‌ها اطلاعاتی پیدا کردیم و از همان روزهای اول به قرارداد ورود پیدا کردیم و پس از بررسی اشکالات قابل توجه شکلی و ماهوی در قرارداد دیدیم.

درویشیان بیان کرد: در این رابطه به تفصیل بازرس مربوطه گزارشاتی را ارائه کرده‌اند و شاید بتوان گفت این قرارداد از مصادیق قراردادهای ترکمنچای بوده است. حتی مالیاتی که معمول است خود آن کسی که ذی‌نفع است پرداخت کند را هم فدراسیون فوتبال بر عهده گرفته است.

درویشیان گفت: خود این افراد هم بدهی های مالیاتی بسیاری داشته‌اند. پول آن را هم‌ چون خودشان نداشته‌اند از جای دیگری قرض کرده‌اند.

رئیس سازمان بازرسی کشور در ارتباط با پیگیری گزارشات مردمی که در سامانه گزارشگران فساد ثبت می‌شود گفت: مشروط بر آنکه گزارش‌های مردم مستند باشد و در صلاحیت سازمان بازرسی باشد حتماً توسط سازمان بازرسی پیگیری می‌شود البته برای آن اولویت‌بندی های خواهیم داشت.

وی ادامه داد: برای مثال حمایت از تولید و مسکن در اولویت سازمان بازرسی است اما ممکن است موضوعی در اولویت های پایین‌تر باشد و نباید مردم انتظار داشته باشند که همان ابتدا که گزارش دادند سریعا مورد بررسی قرار بگیرد.

رئیس سازمان بازرسی کشور با بیان اینکه گزارش‌های بسیاری وجود دارد اظهار کرد: ممکن است هزاران گزارش به دست ما برسد و نمی‌توان آن را در زمان کوتاهی بررسی کرد اما اگر گزارشات مستند و مرتبط با وظایف ما باشد حتماً آن را بررسی می‌کنیم و اگر به ما هم ارتباطی نداشته باشد بایگانی خواهد شد و به خود گزارشگر اطلاع داده می‌شود.

درویشیان در پاسخ به سوالی مبنی بر امنیت گزارشگران فساد اظهار کرد: شبکه ما از امنیت بسیار بالایی برخوردار است و تاکنون مشکل خاصی در رابطه با آن نداشته‌ایم و مراقبت می‌شود تا اگر نیاز به اقدامات دیگری در راستای افزایش امنیت آن باشد انجام دهیم و گزارشگران فساد اسامیشان محرمانه است و جایی افشا نمی‌شود

رئیس سازمان بازرسی کشور ادامه داد: حمایت‌های معنوی از گزارشگران به عمل می‌آید و برای کسی که نگران است که مشکلی برایش پیش بیاید از تمام ظرفیت های قانونی استفاده می‌کنیم و اگر محرز شود دستگاهی نسبت به گزارش دهنده برخورد نامناسبی کرده آن‌ را پیگیری می کنیم از نظر مادی هم از گزارش‌های اثرگذار و مستند را که به نتیجه برسد حتماً حمایت به عمل می‌آوریم.

وی در واکنش به این سوال که آیا می توان نفت را که ثروت ملی است در بورس فروخت گفت: این موضوع هنوز در دستور کار شورای هماهنگی سران است و به یک گروه کارشناسی ارجاع شده و هنوز تصمیمی درباره آن گرفته نشده و تعجب می‌کنم چرا در فضای عمومی درباره آن این گونه صحبت شده است.

رئیس سازمان بازرسی کشور درباره آخرین وضعیت پیگیری بازگشت ارزهای حاصل از صادرات گفت: گزارش همه افرادی که تعهدات ارزی‌شان منقضی شده به دادستانی کل داده شده و مبلغ آن حدود ۲۰ میلیارد یورو بوده و و دادستانی اقدامات خود را انجام می‌دهد و نسبت به کسانی که واردات داشته‌اند و تعهدات آن حدود ۱۰ میلیارد یورو بوده که منقضی شده به سازمان تعزیرات حکومتی ارجاع شده است و آنها هم بر اساس اولویت دنبال می‌شود.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها