رئیس پارلمان لبنان درگذشت آیت‌الله تسخیری را به رهبر انقلاب تسلیت گفت

رئیس پارلمان لبنان درگذشت آیت‌الله تسخیری را به رهبر انقلاب تسلیت گفت
چهارشنبه 29 مرداد 1399 - 20:50

نبیه بری رئیس پارلمان لبنان روز چهارشنبه با ارسال پیامی، درگذشت آیت‌الله محمدعلی تسخیری را به رهبر انقلاب و مردم ایران تسلیت گفت.

العالم - لبنان

به گزارش شبکه خبری العهد، در این پیام آمده است: با تسلیم در برابر امر قضای الهی،‌ خبر درگذشت محمدعلی تسخیری رئیس شورای مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی را دریافت کردیم. ما او را یکی از دعوت‌کنندگان به وحدت و اسلام ناب محمدی می‌شناختیم. او مصداق این کلام پیامبر (ص) بود که فرمود «علما چون ستارگانی هستند که ستارگان در تاریکی و ظلمت راه را روشن می‌کنند.»

بری در ادامه این نامه خطاب به آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب افزود: درگذشت (آیت‌الله) تسخیری را به حضرتعالی، مردم دوست ایران، خانواده آن مرحوم و شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب تسلیت می گویم و از خداوند می‌خواهیم که او را در بهشت خود جای دهد.

آیت‌الله محمدعلی تسخیری رییس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مشاور مقام معظم رهبری در امور جهان اسلام روز گذشته ۲۸ مرداد در ۷۶ سالگی در اثر عارضه قلبی درگذشت.

جمعی از شخصیت‌ها، احزاب و مقام‌های سیاسی کشور به‌ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام‌های جداگانه‌ای فقدان این عالم جلیل‌القدر را تسلیت گفتند.

حزب الله لبنان نیز امروز (چهارشنبه) با صدور بیانیه ای درگذشت آیت الله تسخیری را تسلیت گفت.

این شخصیت علمی و دینی کشور در سال ۱۳۲۳ خورشیدی در نجف اشرف در خانواده‌ای روحانی از خطه مازندران به دنیا آمد.

آیت‌الله تسخیری از چهره‌های شناخته علمی و فرهنگی جهان اسلام بود که همواره در معرفی درست تشیع و ایجاد تفاهم و همدلی میان مسلمانان تلاش می‌کرد.

وی همچنین در مجمع فقه اسلامی در جده (وابسته سازمان کنفرانس اسلامی) از ۱۳۶۲ تاکنون به‌عنوان تنها نماینده رسمی تشیع امامی در تثبیت و ترویج مبانی فقهی و اصولی تشیع نقشی شایسته را بر عهده داشت.

تسخیری در ۲۰ سال گذشته ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، معاونت بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری و دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب و نیز رییس هیات امنای مرکز مطالعات و تحقیقات ادیان و مذاهب به عهده داشت.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها