اتهام دموکرات ها به رییس پست آمریکا برای سوق دادن انتخابات به نفع ترامپ

اتهام دموکرات ها به رییس پست آمریکا برای سوق دادن انتخابات به نفع ترامپ
شنبه 1 شهريور 1399 - 18:23

رئیس اداره پست آمریکا که با اتهامات دموکرات ها برای تلاش در زمینه سوق دادن انتخابات به نفع ترامپ مواجه است، در برابر نمایندگان کنگره تعهد کرده که اداره پست به صورت ایمن و به موقع، آرای شرکت کنندگان در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر ۲۰۲۰ (۱۳ آبان ماه ۱۳۹۹) را به حوزه های رای گیری و مراکز شمارش آراء برساند.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش خبرگزاری رویترز، لوئیس دی جوی رئیس اداره پست آمریکا روز جمعه (به وقت محلی) در نشست کمیته امنیت ملی سنا همچنین قول داد که تغییرات چشمگیر عملیاتی را در این سازمان پس از برگزاری انتخابات پیگیری و اجرا کند.

دی جوی در این نشست با پرسش های دقیق و حساب شده اعضای دموکرات روبه رو شد که او را که از کمک دهندگان مهم به جمهوریخواهان به شمار می رود، به تلاش برای سوق دادن انتخابات آتی به مسیری به نفع دونالد ترامپ رئیس جمهوری کنونی متهم می کردند.

اما جمهوریخواهان عمدتا با این استدلال که ساختار سازمان پست نیازمند تغییر و تحول و بازسازی کامل است، از دیجوی دفاع می کردند.

به گفته یک فرد آگاه، هیات مدیره اداره پست قصد دارد حمایت کامل خود را از دیجوی اعلام کند.

دی جوی که در چند روز گذشته در پی خشم همگانی از تاخیرها در رساندن محموله ها، اقدامات و تغییرات در سامانه پست را لغو کرده؛ در این نشست تلاش کرد به شهروندان آمریکا اطمینان دهد که تاخیرهای گسترده ناشی از اقدامات مربوط به کاهش هزینه ها، مانع از شمارش آرای آنان در انتخابات نوامبر (آبان) نخواهد شد.

دی جوی در همان حال که به اعضای کمیته امنیت ملی سنا گفت که مردم آمریکا باید از خدمات پست در انتخابات آتی، احساس آرامش داشته باشند، اما تاکید کرد که محدودیت های پرداخت اضافه کار به کارکنان پست و دیگر اقدامات و تدابیر کاهش دهنده هزینه ها برای بهبود وضع مالی این سازمان که در سال گذشته ۹ میلیارد دلار زیان کرده است، ضروری خواهد بود.

وی که از ۲۰۱۶میلادی مبلغ ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار به ترامپ و دیگر مقام های جمهوریخواه کمک مالی داده است، این اتهام را رد کرد که برای کاهش اعتماد همگانی به خدمات پستی پیش از برگزاری انتخابات تلاش می کند تا نیمی از رای دهندگان آمریکایی به علت همه گیری ویروس کرونا به صورت غیرحضوری و پستی رای دهند.

ترامپ با اینکه خودش نیز به صورت پستی در انتخابات پیشین شرکت کرده، اما بارها و بدون ارایه شواهد و مدارک ادعا کرده است که گسترش رای گیری پستی، ممکن است منجر به افزایش تقلب شود.

ترامپ چند روز پیش با اختصاص بودجه بیشتر به خدمات پستی به علت احتمال منجر شدن به گسترش کاربرد رای گیری پستی، مخالفت کرد و این موضوع به زمینه تازه ای برای افزایش شکاف میان وی و کنگره به ویژه با نانسی پلوسی رئیس دموکرات مجلس نمایندگان تبدیل شده است.

این در حالیست که به گفته کارشناسان؛ رای گیری پستی، مطمئن ترین و امن ترین راه شرکت در انتخابات به شمار می رود.

به دنبال تلاش‌های دولت ترامپ برای تضعیف خدمات پست در زمان برگزاری انتخابات، نانسی پلوسی بامداد چهارشنبه گفت که مجلس نمایندگان قصد دارد لایحه خدمات پستی آمریکا را روز شنبه به رای بگذارد.

به گزارش روز شنبه ایرنا بنابر تارنمای شبکه سی ان ان؛ ترامپ مدعی شده قصد دارد برای جلوگیری از تقلب در انتخابات، نیروهای مجری قانون و کلانترهای آمریکایی را به حوزه های رای گیری و اماکن استقرار صندوق های رای، اعزام کند؛ که ممکن است او را با چالش نقض قوانین در ایالات متحده مواجه کند.

پربیننده ترین خبرها