چرا آمریکایی ها مانع حضور تیم خبری العالم در پایگاه التاجی شدند؟

يکشنبه 2 شهريور 1399 - 14:07

خبرنگار العالم در عراق با اشاره به تخلیه پایگاه التاجی در شمال بغداد از نیروهای اشغالگر آمریکایی، تأکید کرد که این پایگاه، با توجه به نزدیک بودن به بغداد و استقرار شمار زیادی از نظامیان آمریکایی در آن از زمان اشغال عراق در سال 2004، پایگاه اصلی این نیروها به شمار می رفت.

العالم - عراق

نوید بهروز خبرنگار العالم گفت: مراسم تحویل این پایگاه با حضور شماری از فرماندهان نظامی عراقی و آمریکایی انجام شد و به گفته ستاد عملیات مشترک ارتش عراق، این نیروها عراق را به مقصد کویت یا هر کشور دیگری که از آن آمده بودند ترک خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد که پایگاه التاجی، هشتیمن پایگاه عراقی است که نیروهای آمریکایی و نیروهای ائتلاف بین المللی آن را ترک می کنند. این نیروها پیش از این از پایگاه های بسمایه، القائم، کاخ های ریاست جمهوری، موصل و الحبانیه خارج شده بودند.

خبرنگار العالم تصریح کرد که شماری از پایگاه های بزرگ عراقی از جمله عین الاسد و الحریر در کردستان عراق، در تصرف اشغالگران خواهند ماند و این نشان می دهد که عملیات خروج آنها همچنان ادامه دارد.

وی تأکید کرد که ناظران معتقدند خروج اشغالگران از این پایگاه ها تحت فشار و ضربات گروه های مقاومت صورت می گیرد و این ضربات در روزهای اخیر شدت بیشتری داشته است. تازه ترین ضربه ای که این گروه ها به اشغالگران آمریکایی وارد آوردند، انفجار شب گذشته یک بمب در مسیر کاروان آمریکایی بود که در حال خروج از پایگاه التاجی بودند.

نوید بهروز درباره ورود تیم خبری العالم به پایگاه التاجی به منظور پوشش خبری عملیات خروج اشغالگران از این پایگاه گفت که تیم خبری العالم – که به دعوت ستاد عملیات مشترک عراق قرار بود در این پایگاه حاضر شود –، با اسکورت خودروهای ستاد عملیات مشترک وارد پایگاه شد اما در سالن انتظار از حضور این تیم و شبکه های الاتجاه، العهد و النجبا که همگی از رسانه های محور مقاومت بودند ممانعت شد.

نوید بهروز در ادامه گفت آمریکایی ها مانع ورود تیم العالم به پایگاه شده و با همکاران رفتار بسیار بدی داشتند در حالی که نیروهای عراقی امکان ورود این تیم به سالن انتظار را فراهم کرده بودند.

بهروز افزود که این رفتار از سوی امریکایی ها شاهد دیگری بود بر تلاش اشغالگران برای جلوگیری از فعالیت رسانه های آزاد برای پوشش خبری حوادث و این رفتار اساسا خلاف اصول اطلاع رسانی در جهان است.

پربیننده ترین خبرها