دست و پا زدن ترامپ تمامی ندارد

دست و پا زدن ترامپ تمامی ندارد
يکشنبه 2 شهريور 1399 - 21:44

آمریکا برای دومین بار برای تحریم بین المللی ایران با شکست مواجه می شود.

العالم – آمریکا

شکست اول وقتی بود که چند روز قبل 13 عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد از 15 عضو آن با تحریم تسلیحاتی ایران مخالفت کردند.

کارشناسان معتقدند دولت ترامپ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری می کوشد با اقدام علیه جمهوری اسلامی ایران حتی در صورتیکه شکست چنین اقداماتی حتمی باشد و کشورهای جهان با آن مخالفت کنند، زمینه پیروزی اش در انتخابات را فراهم کند.

آنان گفتند که سیاست آمریکا در منطقه با بحرانی واقعی مواجه است، به همین دلیل آمریکا می کوشد با اعمال تحریمهای اقتصادی و نظامی خارج از شورای امنیت خود را از این بحران نجات دهد.

کارشناسان ادامه دادند: واشنگتن می داند که به خاطر خروج از برجام دیگر حق اظهار نظر درباره این توافق را ندارد و بر همین اساس، ایران، آمریکا را با اعلام این موضوع که تهران در سالهای گذشته به این توافق متعهد بوده است، به چالش کشید.

خالد الرواس پژوهشگر سیاسی در گفت وگو با برنامه "مع الحدث" شبکه خبری العالم گفت: ترامپ به خاطر نزدیک شدن زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری می کوشد با تحریم ایران نوعی برگ برنده برای خود جهت پیروزی در انتخابات جمع کند.

وی افزود که ترامپ در زمینه تحریم ایران با شکست مواجه شده و حتی کشورهای اروپایی حاضر به همراه با وی برای اعمال چنین تحریمی نشدند اما به خاطر غرورش حاضر نیست به این شکست اعتراف کند.

آنان گفتند که ایران به خاطر مخالفت اکثر کشورهای عضو شورای امنیت با تحریم تهران، فرصتی طلایی برای رسوا کردن ترامپ دارد به ویژه که خاورمیانه در هفته های اخیر بسیار تغییر کرده است.

کارشناسان معتقدند که هدف ترامپ از چنین اقداماتی فقط ایجاد هرج و مرج و فتنه در منطقه و حتی در روابط دیپلماتیک و در سطوح بین المللی از طریق تاکید بر اجرای ساز و کار ماشه درباره ایران است اما به خاطر خروج از برجام قادر به اجرای آن نیست.

آنان گفتند که ترامپ از ابتدای ریاست جمهوری اش کوشید بدون توجه به قوانین بین المللی و با استفاده از قانون جنگل، کشورهایی مانند ایران را وادار به پذیرش خواسته هایش کند اما خودش با شکست مواجه و بیش از پیش منزوی شد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها