وزیر دفاع یمن: به زودی مناطق جدیدی را از کنترل اشغالگران آزاد خواهیم کرد

وزیر دفاع یمن: به زودی مناطق جدیدی را از کنترل اشغالگران آزاد خواهیم کرد
يکشنبه 2 شهريور 1399 - 20:42

وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن با بیان اینکه وضعیت نیروهای تحت امر این دولت در مقایسه با گذشته بسیار خوب است، ائتلاف سعودی را به شکست‌های سنگین تهدید کرد.

العالم - یمن

وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن امروز یکشنبه گفت که «ائتلاف متجاوز» به این کشور در آینده نه چندان دور متحمل «شکست‌های سنگینی» خواهد شد.

سرلشکر «محمد العاظفی» گفت که وضعیت ارتش این دولت در مرحله کنونی در مقایسه با گذشته بسیار بهتر است و روزها و ماه‌های آتی شاهد شکست‌های سنگین ائتلاف مذکور خواهد بود.

او گفت: «در روزهای آینده، اقدامات غافلگیر کننده برای ائتلاف متجاوز خواهیم داشت و اراضی یمن از اشغال متجاوزان و اشغالگران آزاد خواهد شد».

وزیر دفاع یمن گفت که ائتلاف سعودی و اماراتی در رسیدن به اهداف خود شکست خورده و این مرهون مقاومت مردم یمن و جان‌فشانی‌ و دلاوری‌های نیروهای مسلح یمن است.

ارتش و کمیته‌های مردمی دولت نجات ملی یمن طی شش ماه گذشته موفق شده‌اند در چند استان یمن از جمله «الجوف» و «مأرب» و اخیرا در استان «البیضاء» که به جولانگاه گروه‌های تکفیری و تروریستی داعش و القاعده تبدیل شده بود، مناطق زیادی را آزاد و پاکسازی کنند.

این نیروها بعد از آزادسازی کامل استان الجوف یمن که در مرزهای جنوبی عربستان سعودی است، هفته گذشته بیش از ۱۵۰۰ کلیومتر از استان البیضاء را آزاد و بیش از ۱۰۰ تروریست را کشته یا زخمی کردند.

ائتلاف سعودی طی هفته‌های اخیر حملات هوایی به مناطق مسکونی در یمن افزایش داد و همین مسئله باعث کشته یا زخمی شدن غیرنظامیان شده است که در تازه‌ترین این حملات که امروز رخ داد، دو زن بر اثر این حمله جان خود را از دست داده‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها