عادی سازی رابطه میان سادیسم اسراییلی و مازوخیسم اماراتی

عادی سازی رابطه میان سادیسم اسراییلی و مازوخیسم اماراتی
دوشنبه 3 شهريور 1399 - 21:52

عده ای معتقدند عادی سازی رابطه ابوظبی و تل آویو به معنای آن است که رژیم صهیونیستی مشغول گدایی عادی سازی رابطه با کشورهای عربی است تا بتواند در منطقه برای خود مشروعیت به دست آورد چرا که این رژیم مانند شخصی است که خانه ای را غصب و اهالی اش را بیرون کرده است اما واقعیت آن است که برادران صاحب خانه غصب شده، مشغول گدایی محبت از غصب کننده ای هستند که از آزار رساندن به آنان لذت می برد.

العالم کشکول

اماراتی ها قبل از مطرح شدن موضوع عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی، همواره میزبان مسئولین، خبرنگاران، بازرگانان و گردشگران صهیونیست بودند، اما آنچه که عجیب است آن است که در روزهای اخیر شاهد حمله خبرنگاران و روزنامه نگاران اسرائیلی به امارات هستیم آنهم وقتی هنوز قرارداد عادی شدن رابطه میان دو طرف امضا نشده است.

ادب حکم می کند میهمانان اسرائیلی احترام کشور میزبان را نگه داشته و حداقل قبل از امضای توافق، باعث خشم افکار عمومی یا مسئولین امارات نشوند اما این میهمانان نه فقط به قوانین امارات احترام نمی گذارند بلکه حتی با بی حرمتی به امارات، این کشور را ضعیف و ناتوان و مسئولین آن را افرادی احمق و نادان نشان می دهند.

یکی از مهمترین نمونه های این بی حرمتی، عکس یانیف حالیلی نماینده روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحرنوت در کنار اتاق 230 هتل "البستان روتانا" است که محمود المبحوح از رهبران حماس توسط صهیونیستها در آن به شهادت رسید و در زیر این عکس عبارت "در هتل المبحوح" نوشته شده است.

وی به این نیز اکتفا نکرد و دو صفحه از روزنامه را به این موضوع که ماموران اسرائیلی چگونه با فریب دادن نیروهای امنیتی امارات وارد هتل و اتاق المبحوح شده و وی را ترور کردند، اختصاص داده است.

از سوی دیگر، امارات در ابتدا اینگونه تبلیغ کرد که علت عادی سازی رابطه اش با رژیم صهیونیستی به خاطر دریافت تضمین از اسرائیل، برای عدم الحاق کرانه باختری به رژیم صهیونیستی بوده است اما رژیم صهیونیستی این ادعا را تکذیب کرد.

امارات وقتی در این زمینه با شکست مواجه شد، ادعا کرد که علت این عادی سازی، خرید هواپیماهای اف 35 بوده است اما آمریکا و رژیم صهیویستی این ادعا را نیز تکذیب کردند.

در مقابل این سادیسم اسرائیلی که از آزار رساندن و توهین به مردم امارات لذت می برد، نه فقط شاهد مازوخیسم اماراتی ها هستیم که حتی حاضر نشدند به رفتار بی شرمانه اسرائیل، اعتراض کنند بلکه مطبوعات امارات از خوشبختی، آینده درخشان، رفاه و پیشرفتی سخن می گویند که به اصطلاح مردم امارات منتظر تحقق آن پس از عادی شدن رابطه با رژیم اسرائیلی هستند.

حتی ضاحی خلفان رئیس پلیس سابق ابوظبی درباره ترور المبحوح در امارات به شبکه 2 تلویزیون صهیونیستی گفت که اگر می دانست سازمانهای جهادی قصد اجرای عملیات علیه اسرائیل را دارند شخصا موضوع را به مقامهای تل آویو اطلاع می داد تا آن را خنثی کنند!.

پربیننده ترین خبرها