ادعای نیکی هیلی: اوباما و بایدن یک هواپیمای برجامی پر از پول به ایران فرستادند

ادعای نیکی هیلی: اوباما و بایدن یک هواپیمای برجامی پر از پول به ایران فرستادند
سه شنبه 4 شهريور 1399 - 08:38

سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل ادعا‌های پیشین خود را درباره ایران و توافق هسته‌ای تکرار کرد.

العالم - آمریکا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از وب‌سایت روزنامه واشینگتن پست، "نیکی هیلی" سفیر اسبق ایالات متحده در سازمان ملل که در سالهای نخست زمامداری ترامپ این منصب را در اختیار داشت در نخستین روز از گردهمایی انتخاباتی حزب جمهوری‌خواه بار دیگر ادعا‌های قدیمی خود را درباره ایران و توافق هسته‌ای تکرار کرد.

وی در سخنرانی خود در این مجمع مدعی شد: «اوباما و بایدن گذاشتند ایران قسر در برود و عملاً یک هواپیمای پر از پول نقد را برای آن‌ها فرستادند. رئیس‌جمهور ترامپ با باطل کردن توافق هسته‌ای کار خوبی انجام داد.»

این در حالی است که به نوشته واشینگتن پست، ارسال پول با هواپیما به ایران به حل و فصل یکی از اختلافات قدیمی دو کشور بازمی‌گردد و به توافق هسته‌ای ارتباطی ندارد. ایران در دهه 70 قرن گذشته و پیش از پیروزی انقلاب، برای خرید سلاح از آمریکا 400 میلیون دلار به واشینگتن پرداخته بود. اما آمریکا هرگز آن سلاح‌ها را به ایران تحویل نداد. پرداخت این مبلغ به ایران پس از امضای توافق هسته‌ای به این موضوع مرتبط است.

به گفته مقامات اسبق دولت اوباما، اگر آمریکا این پول را به ایران نمی‌پرداخت، ممکن بود دادگاه لاهه جریمه سنگین تری را بر ایالات متحده تحمیل کند.

پربیننده ترین خبرها