مسئول اماراتی: محمود عباس درخواست پامپئو برای دیدار در رام الله را رد کرد

مسئول اماراتی: محمود عباس درخواست پامپئو برای دیدار در رام الله را رد کرد
سه شنبه 4 شهريور 1399 - 14:31

یک مسئول بلندپایه اماراتی با اشاره به رد درخواست وزیر خارجه آمریکا توسط رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، گفت که هدف وزیر آمریکایی برگزاری «نشست صلح منطقه‌ای» است.

العالم - فلسطین اشغالی

روزنامه صهیونیستی «اسرائیل هیوم» امروز سه‌شنبه گزارشی درباره هدف سفر مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا به خاورمیانه و حضور در اراضی اشغالی فلسطین منتشر کرد.

این روزنامه گزارش داد که هدف از سفر پامپئو به منطقه، «برگزاری نشست صلح منطقه‌ای» در یکی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس است.

یک مسئول بلندپایه اماراتی به این روزنامه گفت که قرار است این نشست، با حضور کشورهای عربی و مسئولان صهیونیستی برگزار شود و برخی از کشورها، به آمریکا وعده داده‌اند که دراین نشست حضور پیدا کنند.

به گزارش روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم»، وی تأکید کرد که بحرین، عمان، مغرب، سودان و چاد به درخواست آمریکا برای حضور در این نشست پاسخ مثبت داده‌اند و گفته‌اند که مسئولان بلندپایه خود را به این نشست خواهند فرستاد.

این مسئول ادامه داد، پیش از حضور پامپئو در اراضی اشغالی و حتی در زمان حضور وی، چندین بار به محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و مسئولان بلندپایه این تشکیلات پیامهایی ارسال شد تا در این نشست شرکت کنند.

به گفته این مسئول، پامپئو حتی اعلام آمادگی کرد که برای دیدار با عباس به رام الله برود و شخصا از او خواست که در این نشست، شرکت کند، ولی تشکیلات خودگردان نپذیرفت که وزیر خارجه آمریکا وارد رام الله شود و تأکید کرد که مسئولان آن نیز، حاضر به مشارکت در نشست مذکور نیستند.

وی خاطر نشان کرد: «سعودی، مصر و اردن، هنوز درباره امکان اعزام هیئت این نشست پاسخی نداده‌اند... ولی توافق ضمنی بین این کشورها بر سر برگزاری این نشست وجود دارد و احتمالا نمایندگانی اعزام خواهند کرد».

امارات و رژیم صهیونیستی در ۲۳ مرداد طی بیانیه‌ای مشترک با آمریکا اعلام کردند که با وساطت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، تصمیم به عادی‌سازی روابط بین خود گرفته‌اند و به زودی این توافق در کاخ سفید به امضای «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل و «محمد بن زاید آل نهیان»، ولی‌عهد ابوظبی خواهد رسید.

تصمیم امارات برای برقراری روابط با رژیم صهیونیستی با مخالفت گسترده مقامات فلسطینی و کشورهای اسلامی همراه بوده است.

معترضان در تظاهرات غروب در رام‌الله تصاویر ولی‌عهد ابوظبی، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، «محمد دحلان» عضو جدا شده جنبش فتح و رئیس‌جمهور آمریکا را آتش زدند یا لگدمال کردند.

مشارکت‌کنندگان در تظاهرات در حالی که پلاکاردهایی در محکومیت توافق مذکور در دست داشتند، این توافق را جایزه‌ای به رژیم اشغالگر و ادامه شهرک‌سازی و نیز چاقو زدن از پشت به فلسطین و قدس دانستند و تأکید کردند، با مقاومت می‌توان این توافق را کنار زد.

فارس

پربیننده ترین خبرها