آب شرب «الحسکه» پس از 2 هفته با تلاش دولت سوریه وصل شد

آب شرب «الحسکه» پس از 2 هفته با تلاش دولت سوریه وصل شد
جمعه 7 شهريور 1399 - 08:12

آب شرب جمعیت یک میلیونی مردم الحسکه در شمال شرق سوریه که از دو هفته پیش با خرابکاری نظامیان ترکیه و شبه نظامیان تحت حمایت آنها در ایستگاه پمپاژ آب این منطقه قطع شده بود، بالاخره با تلاش دولت سوریه و فشارهای بین المللی وصل شد.

العالم _ سوریه

آب شرب مردم شهر الحسکه در شمال شرق سوریه بالاخره پس از ۱۴ روز از اقدام ترکیه و گروه‌های شبه نظامی تحت حمایت آن در توقف پمپاژ آب از ایستگاه آب علوک وصل شد، ایستگاهی که آب شرب قریب به یک میلیون نفر جمعیت شهر الحسکه و اطراف آن را تامین می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه(سانا)، «غسان خلیل» استاندار الحسکه شامگاه پنجشنبه در نشستی خبری گفت: «بالاخره با تلاش‌های دولت و فشارهای بین المللی آب شرب از ایستگاه علوک به خانه‌های شهروندان رسید؛ به گونه‌ای که ۱۷ حلقه از ۳۰ حلقه چاه و ۴ دستگاه پمپاژ مورد بهره برداری قرار گرفت و تلاش برای بهره برداری از چاه‌های دیگر هم ادامه دارد».

تیم‌های فنی موسسه آب الحسکه طی دو روز گذشته با رساندن خود به ایستگاه علوک اقدام به را تعمیر و بهره برداری از چاه‌ها و دستگاه پمپاژ آب آنجا کردند آن هم به دنبال اینکه این ایستگاه مورد سرقت و چپاول و تخریب شبه نظامیان تحت حمایت ترکیه قرار گرفته بود.

استاندار الحسکه گفت:« در حال حاضر در حال بررسی خطوط برق جایگزین برای ایستگاه برق علوک هستیم و با دوستان خود در روسیه برای رفع همه چالش‌های مربوط به خطوط برق رسانی به این ایستگاه تلاش می‌کنیم تا ایستگاه از برق کافی برای کار خود برخوردار باشد».

او تاکید کرد:«تلاش‌های کنونی بر تضمین پمپاژ یکسره آب از ایستگاه علوک متمرکز است به گونه‌ای که تیمی از اهالی منطقه علوک مامور نظارت بر کار ایستگاه این منطقه شده‌اند تا هر گونه اقدام خرابکارانه ای از سوی گروه‌های مسلح را گزارش دهند و با دوستان خود در روسیه هم برای حفاظت از ایستگاه هماهنگ هستیم».

ترکیه و شبه نظامیان تحت حمایت آن در حومه شهر راس العین از دو هفته پیش بهره‌برداری از ایستگاه پمپاژ آب علوک را متوقف کرده و موجب قطعی آب شرب مردم شهر الحسکه شدند آن هم در شرایط شیوع همه گیری کرونا که آب با تانکر و فقط در حد آشامیدن برای مردم منطقه قابل تامین بود.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها