خشم کاربران و فعالان عراقی از حضور نظامیان سعودی در خاک عراق

خشم کاربران و فعالان عراقی از حضور نظامیان سعودی در خاک عراق
جمعه 7 شهريور 1399 - 22:24

به دنبال انتشار خبر انتقال نظامیان سعودی از خاک عراق به پایگاهی آمریکایی در شمال سوریه، کاربران و فعالان شبکه‌های اجتماعی در عراق دلیل حضور این نظامیان در عراق را زیر سوال برده و عنوان کردند که چه کسی مجوز حضور نیروهای سعودی در خاک عراق را داده است.

العالم- داغ‌های مجازی

شبکه خبری العالم روز گذشته به نقل از منابع ویژه گزارش داد که 20 نظامی سعودی به همراه "سعود الجعیفی" افسر عالی‌رتبه سعودی در 26 ماه جاری میلادی( 5 شهریور) از عراق وارد پایگاه منطقه نفت‌خیز "الشدادی" در شمال سوریه شدند.

منابع مذکور تصریح کردند، این نظامیان سعودی به همراهی کاروان نیروهای ائتلاف آمریکایی، که از پایگاه "التاجی" عراق عقب‌نشینی کرده‌اند، از عراق به سمت پایگاه الشدادی حرکت کردند.

برخی از فعالان به نقل از منابعی اعلام کردند، عربستان سعودی حضور نظامی خود در پایگاه التاجی در عراق را تایید کرده است که این نیروها اخیرا به همراه نیروهای آمریکایی عازم سوریه شده‌اند.

برخی از کاربران عراقی از ماهیت ماموریت نیروهای سعودی در عراق و اینکه چه کسی مجوز حضور این نیروها در خاک این کشور را داده، سوال کرده‌اند.

برخی از کاربران، حکومت سعودی را به حمایت از گروه تروریستی داعش در عراق متهم کرده و درباره توطئه سعودی- آمریکایی برای وارد کردن داعش به عراق با پوشیی جدید و نیز آزاد کردن داعشی‌ها از زندان‌های عراق هشدار داده‌اند.

طبق گزارش خبرنگار تلویزیون العالم، منابعی در دمشق و ناظران به تحولات در منطقه جزیره سوریه می‌گویند نیروهای سعودی از مدت‌ها پیش در شمال سوریه مستقر هستند و این حضور، بخشی از طرح آمریکا برای وارد کردن این نیروها به داخل سوریه است. منابعی دیگر در دمشق اظهار داشتند، این نیروهای سعودی پیشتر به همراه نیروهای آمریکایی وارد الشدادی شدند و ماموریت‌شان، آموزش نیروهای موسوم به "قسد" جهت تشکیل به اصطلاح "گارد مرزبانی" و استقرارشان در مرزهای مشترک سوریه، عراق و ترکیه است. رژیم سعودی از این طرح آمریکایی همچنین حمایت مالی می‌کند.

"Firas#HST" در توییتر نوشته است: "نیروهای سعودی به همراه آمریکایی‌ها در پادگان التاجی حضور داشتند و دو روز پیش به همراه نیروهای ائتلاف عقب‌نشینی کردند... ."

"عماد" نیز نوشته است: "منابع/ رژیم سعودی به حضور نظامی‌اش در پایگاه التاجی در عراق اذعان کرد و اخیرا به همراه نیروهای آمریکایی، به سوریه عقب‌نشینی کرده‌اند."

"zain.al-aughlua" توییت کرده است: "آیا آقای نخست‌وزیر و تیمش می‌تواند به ما بگوید که چگونه نیروهای سعودی به همراه خودروهای نظامی‌شان وارد شدند و به همراه کاروان آمریکایی که از پایگاه التاجی عقب‌نشینی کردند به پایگاه الشدادی در سوریه حرکت کردند... چگونه وارد شدند، از کجا و کِی... "

"صقر السلام" نیز نوشته است: "پادشاهی شرّ سعودی به حضور نظامی‌اش در پایگاه التاجی در عراق اعتراف کرد که اخیرا به همراه نیروهای آمریکایی به سوریه عقب‌نشینی کردند... حکومت سعودی طرف سوم در داخل عراق است."

"HST#313 حیدر القریشی" نوشته است: "نیروهای سعودی در پادگان التاجی چه می‌کردند؟ ماموریت‌شان چه بود؟ چه کسی به آنها اجازه حضور در خاک عراق را داد؟"

"ابو احمد المهندس @f77pdbyt6jk16p" نوشته است: "سربازان سعودی در پایگاه التاجی چه می‌کردند که به همراه نیروهای آمریکایی از عراق وارد شهر الحسکه سوریه شدند؟؟؟؟"

پربیننده ترین خبرها