رکورد شکنی کرونا در فرانسه/ زدن ماسک در پاریس اجباری شد/ احتمال بازگشت دوباره قرنطینه سراسری

رکورد شکنی کرونا در فرانسه/ زدن ماسک در پاریس اجباری شد/ احتمال بازگشت دوباره قرنطینه سراسری
شنبه 8 شهريور 1399 - 08:10

فرانسه روز جمعه (دیروز) با ثبت ۷۳۷۹ مورد ابتلای جدید به کووید ۱۹ در یک روز، رکورد بیشترین تعداد مبتلایان از ۳۱ مارس به این طرف را شکست.

العالم ـ اروپا

به دنبال افزایش آمار یک روزه مبتلایان به کرونا در فرانسه که با ثبت ۷۳۷۹ مورد ابتلای جدید در یک روز، رکورد بیشترین آمار مبتلایان به کووید ۱۹ از ماه مارس تاکنون را شکست، امانوئل مکرون، رئیس جمهوری این کشور در واکنش به وخامت وضعیت موجود اعلام کرده که اگر روند شیوع دوباره کرونا ادامه پیدا کند مقررات منع آمد و شد سراسری و قرنطینه ملی را دوباره اعمال خواهد کرد.

حالا با ثبت ۷ هزار و ۳۷۹ بیمار جدید در این کشور که بزرگترین آمار ثبت کرونا در یک روز از ۳۱ مارس گذشته تاکنون است، شمار مبتلایان به ۲۶۷ هزار و ۷۷ نفر رسیده است.

وزارت بهداشت فرانسه روز جمعه (۷ شهریور/ ۲۸ اوت) اعلام کرد که این کشور دوباره شاهد رشد "چشمگیر و فوق‌العاده" ویروس کرونا است. بنابر این گزارش شیوع کرونا در فرانسه در دو روز گذشته سیر صعودی یافته است به طوری که در روز چهارشنبه ۵۴۲۹ نفر و در روز گذشته، پنجشنبه، ۶۱۱۱ ابتلای جدید به ویروس کرونا را ثبت کرده است.

با این حال گفته می شود که وجود افزایش تعداد مبتلایان در فرانسه، آمار مرگ و میر و بستری در بیمارستان‌ها همچنان ثابت باقی مانده است. فرانسه روز جمعه اعلام کرد که ۲۰ نفر دیگر در این کشور بر اثر ابتلا به کووید۱۹ جان باخته اند که با احتساب این آمار شمار جان باختگان کرونا در این کشور به ۳۰ هزار و ۵۹۶ نفر رسید.

دولت فرانسه محدودیت‌های کرونا را در این کشور که به مدت ۸ هفته به اجرا گذاشت، در ماه مه گذشته به تدریج لغو کرد. اما در بخش‌هایی از این کشور همچون پاریس، برخی از این قوانین همچنان پابرجا است. هم اکنون در پاریس، پایتخت فرانسه، زدن ماسک در تمامی نقاط شهر از روز جمعه (۷ شهریور/ ۲۸ اوت) اجباری شده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها