ناآرامی ها در سوئد به دنبال اهانت وقیحانه یک راست گرای افراطی به قرآن کریم + ویدیو

شنبه 8 شهريور 1399 - 11:12

شهر مالمو در سوئد پس از اهانت وقیحانه یک راست گرای افراطی و هتک حرمت ساحت مقدس قرآن کریم صحنه ناآرامی و اعتراضات شد.

العالم ـ اروپا

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی STV سوئد گزارش داد، پس از این واقعه که از سوی اعضای حزب راست افراطی دانمارک موسوم به "خط مشی سخت گیرانه " انجام شد، ناآرامی های خشونت بار گسترده از عصر جمعه (7 شهریور، 28 آگوست) منطقه روسنگورد را فراگرفت.

مسلمانان معترض به اقدام موهن علیه قرآن کریم با استفاده از مواد محترفه، پرتاب سنگ و بطری به سمت پلیس، خشم خود را ابراز کردند. گفته شده که معترضان به چندین اتومبیل مأموران انتظامی آسیب رسانده اند. در جریان این ناآرامی ها، آتش سوزی نیز رخ داده و برخی شهروندان لاستیک خودرو و زباله ها را به آتش کشیدند.

اعتراضات​ریكارد لوندکویست سخنگوی پلیس محلی گفته "اکنون ما در حال مقابله با ناآرامی ها هستیم که در کل منطقه مشاهده می شود . ما كنترلی بر اوضاع نداریم و این باعث نگرانی می شود."

چند روز پیش، یک راستگرای افراطی ضد دین و فرد مفسده جو به نام "دان پارک" که قبلاً نیز به جرم ایجاد نفرت بین ملت ها محکوم شده است، برای برگزاری تظاهرات ضد اسلامی در مقابل مرکز اسلامی در روسنگورد به مقامات شهری مراجعه کرد. وی قصد داشت به بهانه آزادی تجمع و تظاهرات، دست به اقدامی موهن زده و قرآن کریم را بسوزاند.

​پلیس و دادگاه اجازه این کار را به "دان پارک" نداده و بر خطر این کار برای نظم عمومی تاکید کردند. با این وجود ، این اقدام موهن فرد مفسده جو انجام شد. این برنامه توسط اعضای حزب راست افراطی دانمارک موسوم به "خط مشی سخت گیرانه " ترتیب داده شده بود.

پربیننده ترین خبرها