پمپئو از بیماری شیزوفرنی رنج می‌برد؟

پمپئو از بیماری شیزوفرنی رنج می‌برد؟
شنبه 8 شهريور 1399 - 14:49

رهبران جهان تلاش می‌کنند وزیر خارجه آمریکا را متقاعد کنند که بعد از خروج رئیس‌جمهور کشورش از توافق هسته‌ای با ایران، آمریکا دیگر نقشی در این توافق ندارد اما این "مایک پمپئو" گوش شنوایی ندارد.

العالم- آمریکا

وزیر خارجه آمریکا طوری رفتار می‌کند که گویی هیچ اتفاقی نیفتاده است و اصرار دارد که کشورش، به مانند یک عضو توافق هسته‌ای و حتی بیشتر، می‌تواند مفاد توافق برجام را هر طوری که دوست دارد اجرا کند.

جهانیان انتظار داشتند سیلی‌ای که در شورای امنیت بر صورت آمریکا و مسئولانش در ارتباط با تلاش‌های این کشور برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران زده شده، مایک پمپئو را به راه راست هدایت کند ولی این انتظار تحقق نیافت و او بار دیگر از شورای امنیت خواست که "مکانیسم ماشه" را برای بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران اجرا کند. لذا دومین سیلی شورای امنیت به صورت او زده شده و آمریکا هیچ حامی به جز دومینیکا نیافت!!!.

هر دو سیلی‌ای که به صورت مایک پمپئو زده شد و نیز تأکید 13 عضو شورای امنیت از جمله رئیس شورا بر این مساله که آمریکا هیچ مشروعیت برای اتحاذ اقداماتی بر اساس قطعنامه 2231 ندارد، پمپئو را آگاه نکرده است؛ چرا که او از شورای امنیت خارج شد و جهان را تهدید کرد و گفت که آمریکا هر کشوری در جهان را که درصدد کاهش تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران باشد، تحریم خواهد کرد. او درباره بازگشت تحریم‌ها علیه ایران تا بیستم سپتامبر، در پیام دیگری با بازنشر بخشی از قطعنامه 2231 اظهار داشت که هیچ یک از کشورهای دارای حق وتو نمی‌توانند مانع بازگشت تحریم‌های بین‌المللی شوند.

در واکنش به این تهدیدهای پمپئو، "سعید خطیب‌زاده" سخنگوی وزارت امور خارجه در توئیتی تاکید کرد که عقربه‌های ساعت فقط در جهان خیالی موازی پمپئو حرکت می‌کنند. خطیب‌زاده نوشت: "13 عضو شورای امنیت، از جمله رئیس شورا اعلام کرده‌اند که آمریکا به دلیل آنکه عضو برجام‌ نیست، از اساس هیچ جایگاه قانونی ندارد تا بتواند به قطعنامه 2231 متوسل شود." وی تصریح کرد: "عقربه‌های ساعت فقط در جهان خیالی موازی پمپئو حرکت می‌کنند. این امر وقتی اتفاق می‌افتد که یک استاد سابق سرویس جاسوسی، رهبر دستگاه دیپلماسی ایالات متحده می‌شود."

واقعیتی که پمپئو نخواسته به آن اعتراف کند، این است که بیماری شیزوفرنی که پمپئو به آن دچار شده است، قابل درمان نیست؛ واقعیتی که همپیمانان اروپایی واشنگتن از جمله فرانسه، انگلیس و آلمان به آن اذعان کرده‌اند.

پربیننده ترین خبرها