تاکید چین و فرانسه بر حمایت از چندجانبه گرایی

تاکید چین و فرانسه بر حمایت از چندجانبه گرایی
شنبه 8 شهريور 1399 - 16:06

وانگ یی وزیر خارجه چین و امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه در پاریس با یکدیگر دیدار و بر حمایت از چندجانبه گرایی تاکید کردند.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش شینهوا، دو طرف در دیدار امروز (شنبه) همچنین بر پیشبرد هرچه بیشتر مشارکت استراتژیک جامع، تقویت ارتباطات و همکاری در زمینه های مختلف از جمله بهداشت عمومی، تغییرات اقلیمی، تنوع زیستی و حمایت از آفریقا تاکید کردند.

ماکرون در این دیدار گفت: حفظ ارتباط استراتژیک بین فرانسه و چین از اهمیت بالایی برخوردار است و از سفر وزیر خارجه چین به فرانسه و اروپا استقبال می کند.

او گفت: فرانسه از تعهد چین برای ساخت واکسن کرونا به عنوان یک محصول عمومی جهانی قدردانی می کند و مایل است همکاری های دو کشور را در زمینه مبارزه با اپیدمی تعمیق بخشیده و تلاش های دو طرف در زمینه های اقتصادی، تجاری و کشاورزی را برای دستیابی به نتایج بیشتر ارتقا دهد.

«وانگ یی» وزیر خارجه چین هم در ابتدای این دیدار پیام و همچنین کتاب های اهدایی «شی جین پینگ» رییس جمهوری چین را به رییس جمهوری فرانسه تسلیم کرد و گفت: این پیام نشان می دهد که چین اهمیت زیادی به روابطش با فرانسه می دهد و دوستی و اعتماد ایجاد شده توسط دو رهبر را گرامی می دارد.

وی افزود: پکن مایل است با پاریس همکاری کند تا اجماع مهم دو کشور جدی گرفته شده و همکاری های استراتژیک جامع چین و فرانسه ریشه یابد.

به گزارش ایرنا، وزیر خارجه چین ادامه داد: اولویت چین در روابط با فرانسه از سرگیری مبادلات دو کشور در زمینه های مختلف به ویژه پیشگیری و کنترل اپیدمی دایمی، تقویت هماهنگی و همکاری در انجام پژوهش و توسعه دارو و واکسن، تلاش مشترک برای غلبه نهایی بر اپیدمی در اولین فرصت و ایجاد یک جامعه انسانی مشترک بهداشتی است.

او تصریح کرد: هر دو طرف باید قاطعانه از نقش هماهنگی و رهبری سازمان بهداشت جهانی در همکاری های جهانی ضد اپیدمی حمایت کرده و با سیاسی کردن و برچسب زدن پیرامون این اپیدمی مخالفت کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها