شیخ عیسی قاسم: جهاد علیه سازش، تداوم جهاد امام حسین (ع) است

شیخ عیسی قاسم: جهاد علیه سازش، تداوم جهاد امام حسین (ع) است
يکشنبه 9 شهريور 1399 - 09:57

آیت الله شیخ عیسی قاسم تأکید کرد جهاد علیه سازش و عادی سازی روابط بخشی از جهاد امام حسین علیه السلام در مقابل یزید در کربلا بود.

العالم - بحرین

آیت الله عیسی قاسم در سخنرانی شب گذشته به مناسبت عاشورای امام حسین علیه السلام گفت: "امام حسین علیه السلام حاضر نشد با یزید سازش کند و با او به خاطر ظلمش جنگید هر کس که در کنار حسین علیه السلام باشد باید در مقابل عادیسازی روابط با صهیونیست ها هم بایستد".

آیت الله عیسی قاسم سخنرانی عاشورایی خود را با این جمله اغاز کرد که "یا ابا عبدالله ما با شماییم نه با دشمنان شما".

شیخ قاسم گفت: "این جمله شعار ماست و هدف آن و درسی که از آن می گیریم را نباید فراموش کنیم".

وی افزود: "ما پای در راه امام حسین و راه خدا و پیامبران و اولیای خدا گذاشته ایم."

وی در ادامه گفت: "هر سال در بحرین جنگی سیاسی علیه منبر امام حسین علیه السلام و هیأت عزادارای و کودکان او راه می افتد ".

شیخ قاسم تأکید کرد که زندگی سراسر نبرد است. صحبت از شیعه و سنی نیست. نبرد دیروز، نبرد امروز است و نبرد امروز، نبرد دیروز. دیروز، سپری شد و برخی بهشتی شدند و برخی جهنمی و امروز ما امتحان می شویم.

آیت الله شیخ عیسی قاسم گفت: مشی یزید امروز در همه مذاهب در سنی و شیعه وجود دارد. انسان امروز هم نماز می خواند و روزه می گیرد اما حاضر نیست از امام حسین پیروی کند. بر اساس دستور اسلام حکومت کند و شهوات و امیال خود را مهار کند. با کافران ارتباط برقرار می کند و خواستار سکولاریسم و روابط حقارت بار با آمریکا و سران شر و استکبار جهانی است. آیا این انسان یزیدی است یا امام حسینی؟ این مسأله در همه مذاهب وجود دارد.

شیخ عیسی قاسم گفت: فضای امروز در جهان اسلام و در سراسر جهان، صحنه نبرد بین حسینی ها و یزیدی هاست. هر کسی که به عدالت و رحمت و انسانیت دعوت می کند، امام حسینی است و هر کس که خواستار ظلم و ستم است، یزیدی است.

پربیننده ترین خبرها