راهپیمایی عاشورائی در مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی + عکس

راهپیمایی عاشورائی در مرزهای لبنان با فلسطین اشغالی + عکس
يکشنبه 9 شهريور 1399 - 16:19

شیعیان لبنان که مانند سایر کشورهای اسلامی هرسال با برگزاری مراسم ایام محرم، شور و شعور حسینی را به نمایش می گذاشتند، امسال برای مقابله با ویروس کرونا مراسم سوگواری و عزداری محرم به ویژه در ایام تاسوعا و عاشورا را با رعایت پروتکل ها و بدون تجمعات عاشورایی از جمله در ضاحیه جنوبی در بیروت برگزار کردند.

العالم ـ لبنان

جلسات سخنرانی های رهبران مقاومت لبنان به ویژه « سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله در شب های عاشورائی محرم در مجمع سیدالشهدا در ضاحیه جنوبی بیروت نقطه عطفی در روند تلاش ها و مبارزات با تروریسم صهیونیستی و تکفیری است و امسال هم با وجود برگزار نشدن این جلسات اما سید مقاومت با سخنرانی های روشنگرانه خود از طریق تلویزیون المنار با مردم لبنان و فرماندهان و نیروهای مقاومت سخن گفت.

امسال اگر چه جای خالی راهپیمایی های عاشورایی در لبنان به ویژه در ضاحیه جنوبی بیروت احساس می شد اما لبنانی ها راهپیمائی عاشورائی را با برافراشتن پرچم های حسینی بر کاروانی از خودروها از شهرک خیام شروع کرده تا در طول نوار مرز لبنان با فلسطین اشغالی بار دیگر قدرت و حضور مقاومت را به صهیونیست ها نشان دهند.

سید حسن نصرالله هم در شب عاشورا تاکید کرد که اصحاب امام حسین (ع) هرگز ایشان را ترک نکردند و به دلیل ایمان و احساس مسئولیت در مقابل امت و امام خود تا آخرین لحظه زندگی و شهادت ایستادگی کردند.

دبیرکل حزب الله اظهار داشت: ما هم مانند اصحاب امام حسین (ع) خطاب به ایشان می گوییم که هرگز از شما و راه و طریق شما دست نمی کشیم ، یا ابا عبدالله (ع) قسم به خدا اگر هزاران بار کشته شویم ، هرگز شما را ترک نمی کنیم.

پربیننده ترین خبرها