اختصاصی...

امارات رویای صهیونیست‌ها را به حقیقت تبدیل کرد

يکشنبه 9 شهريور 1399 - 16:28

حضور در جزیره "سقطری" یمن؛ رویای رژیم اشغالگر اسرائیل بود که به لطف امارات، پدرخوانده عادی‌سازی روابط با این رژیم در منطقه به حقیقت پیوسته است. ابوظبی بعد از علنی کردن ائتلافش با تل‌آویو و فروختن قدس به این رژیم، اینک در حال توطئه‌چینی در جزیره سقطری یمن است.

العالم- یمن

به گزارش العالم، وب‌سایت "انجمن یهودیان فرانسه" در گزارشی تأکید کرده، امارات جای پایی را برای رژیم اسرائیل در یمن از طریق جزیره استراتژیک سقطری فراهم کرده است تا موقعیت‌های استراتژیک و اطلاعاتی در آنجا برای خود ایجاد کند.

در این گزارش آمده است، رژیم اشغالگر اسرائیل در چارچوب همکاری محرمانه و مستمر با امارات که از سال‌های پیش در جریان است، پایگاه‌های اطلاعاتی را در سقطری احداث کرده تا بستر اشغال این جزیره و به تبع آن، رصد تحرکات جنبش انصارالله و سیطره بر دریانوردی در این منطقه فراهم شود.

طبق این گزارش، این پایگاه‌ها برای رصد تحرکات دریایی ایران در منطقه و ارزیابی و تحلیل ترافیک دریایی و هوایی در جنوب دریای سرخ اختصاص خواهد یافت.

طبق اعلام این وب سایت، اسرائیل در سال 2016 ساخت بزرگترین پایگاه اطلاعاتی در دریای سرخ را در منطقه "جبل امباساریا" در اریتره در منطقه‌ای راهبردی مشرف به تنگه باب‌ المندب آغاز کرد.

بر این اساس، اسرائیل و امارات درحال فراهم کردن تمامی مقدمات لجستیکی برای ایجاد پایگاه‌های اطلاعاتی و جمع‌آوری اطلاعات در سراسر خلیج عدن از باب المندب تا جزیره سقطری هستند که تحت کنترل امارات است.

آنچه که صحت این گزارش را تقویت می‌کند، گزارش وب‎سایت سازمان بررسی و اطلاعاتی "ساوث فرونت" آمریکایی است که به نقل از منابع عربی و فرانسه نوشته، امارات و اسرائیل زیرساخت‌هایی را برای جمع‌آوری اطلاعات نظامی در جزیره سقطری یمن تاسیس خواهند کرد. بر این اساس، افسران اماراتی و اسرائیل اخیرا در جریان بازدید از سقطری، برخی پایگاه‌ها را در این جزیره را مورد تفتیش و ارزیابی قرار دادند.

ناظران معتقدند، این اقدام امارات تنش در این منطقه را به اوج خواهد رساند به‌ویژه اینکه برخی کشورها از جمله ایران چنین اقدامی را خصمانه و تهدیدی علیه منطقه تلقی خواهند کرد.

از آغاز جنگ ائتلاف تحت رهبری سعودی علیه یمن، رهبران یمنی از مشارکت رژیم اسرائیل در این جنگ سخن می‌گویند و درباره حضور کارشناسانی از این رژیم در پایگاه "خمیس مشیط" در جنوب عربستان گزارش می‌شود. علاوه بر این، پل هوایی میان تل‌آویو و این پایگاه برای مجهز کردن جنگنده‌های ائتلاف با موشک‌ها ایجاد شده است.

پربیننده ترین خبرها