انتقادات متقابل ترامپ و بایدن از یکدیگر در پی ناآرامی‌های پورتلند

انتقادات متقابل ترامپ و بایدن از یکدیگر در پی ناآرامی‌های پورتلند
دوشنبه 10 شهريور 1399 - 08:24

رییس جمهور آمریکا، و جو بایدن، نامزد ریاست جمهوری دموکرات ها از یکدیگر به خاطر تظاهرات خشونت آمیز در شهر پورتلند انتقاد کردند.

العالم- آمریکا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، و جو بایدن، نامزد ریاست جمهوری دموکرات ها از یکدیگر به خاطر تظاهرات خشونت آمیز در شهر پورتلند در ایالت اورگان انتقاد کردند.
ترامپ همچنین از تد ویلر، شهردار دموکرات پورتلند با این ادعا که "امکان بروز مرگ و تخریب" در این شهر را فراهم کرده است، انتقاد کرد.

بایدن نیز ترامپ را متهم کرد که "مشوق خشونت" است.

پورتلند شاهد درگیری میان هواداران و مخالفان ترامپ بوده است. یکی از طرفداران رییس جمهور آمریکا در این خشونت ها هدف گلوله قرار گرفت و جانش را از دست داد.

از ماه خرداد که یک آمریکایی آفریقایی تبار به نام جورج فلوید در شهر مینیاپولیس به دست پلیس کشته شد، پورتلند محل برگزاری تظاهرات مستمر علیه "خشونت پلیس بر ضد سیاه پوستان و نژادپرستی" است.

ترامپ مسئولان این شهر را متهم کرده است که با خودداری از برقراری نظم به تظاهرکنندگان اجازه می دهند، ساختمان های دولتی را به آتش بکشند.

وی در توییتر نوشت:‌ "پورتلند با داشتن یک شهردار احمق هیچ وقت بهتر نمی شود."

او بار دیگر خواهان اعزام نیروهای فدرال به این شهر شد.

ترامپ همچنین جو بایدن را متهم کرد که در این شرایط از هدایت دموکرات ها در برابر مجرمان سر باز می زند.

پیش از این سخنان، چد وولف، کفیل وزارت امنیت داخلی آمریکا مسوولان دموکرات پورتلند را متهم کرد که منجر به "بروز هرج و مرج و بحران" شده اند.

او گفت دولت فدرال همه گزینه ها را برای برقراری نظم در نظر خواهد گرفت.

جو بایدن هم در بیانیه ای نوشت: "(ترامپ)‌ ممکن است باور داشته باشد که توییت کردن درباره قانون و نظم او را قوی نشان می دهد اما این که از هوادارانش نمی خواهد از ایجاد تنش خودداری کنند، نشان می دهد که چقدر ضعیف است."

سدریک ریچموند، از نمایندگان دموکرات کنگره و یکی از مقام های ارشد کارزار انتخاباتی بایدن نیز در سخنانی گفت: "ترامپ همیشه درباره وضع آمریکا در صورت به ریاست جمهوری رسیدن بایدن هشدار می دهد. خوب، این که آمریکای ترامپ است."

پربیننده ترین خبرها