عصائب اهل الحق: تا اشغالگری باشد سلاح مقاومت مشروع است/ به مصوبه اخراج آمریکا پایبندیم

عصائب اهل الحق: تا اشغالگری باشد سلاح مقاومت مشروع است/ به مصوبه اخراج آمریکا پایبندیم
دوشنبه 10 شهريور 1399 - 11:06

دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق در سخنانی گفت که کشورش در سال 2003 با اشغالگری واضح آمریکا مواجه شد اما این مقاومت بود که با آن مقابله کرد و آنها را ناگزیر به خروج از عراق کرد.

العالم- عراق

به نقل از المیادین، قیس الخزعلی، دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق در سخنانی اظهار کرد موضع این جنبش نسبت به حمایت از حکومت و دستگاه های امنیتی ثابت است تا دستگاه های امنیتی بتوانند به وظایفشان عمل کرده و سلاح را منحصر به خود کنند.

وی در این باره گفت: هیچ راه حل واقعی و امنیت واقعی بدون حمایت از دولت وجود ندارد و آیا سلاح آمریکایی و سلاحی که افتخار عراقی‌ها ابومهدی المهندس، نایب رئیس حشد شعبی و قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه را به شهادت رساند، سلاح در چارچوب است؟ آیا سلاحی که جنگجویان حشد شعبی را در مرزهای سوریه به قتل رساند و سلاحی که تاسیسات غیرنظامی و فرودگاه غیرنظامی و غیرنظامیان را هدف قرار داد، سلاح منضبط بود؟

الخزعلی افزود: برخی معتقدند که سلاح در دست آمریکا ضروری است و باید همچنان باقی بماند. و آیا سلاح ترکیه که مرزهای ما را درنوردید و دارای پایگاه‌های نظامی در عراق است، سلاح قانونی است؟ همه قوانین الهی و قوانین سازمان ملل متحد به هر ملتی اجازه می‌دهد که اگر در معرض اشغال باشد، اسلحه به دست بگیرند و در برابر اشغالگر مقاومت کنند.

وی ادامه داد: عراق در سال ۲۰۰۳ با اشغالگری آمریکا مواجه شد اما این مقاومت بود که سلاح به دست گرفت و با آنها مقابله کرده و آنها را ناگزیر به خروج از کشور کرد. عراق در سال ۲۰۱۴ نیز با اشغالگری داعش مواجه شد که بار دیگر مقاومت با آنها مقابله کرده و کشور را آزاد کرد.

الخزعلی تصریح کرد: اگر نیروهای آمریکا را نیروهای "صلح جو" می‌دانید، اگر چشمتان را بر روی انگیزه‌های واقعی رژیم اسرائیل برای نابودی و ویرانی عراق می‌بندید و اگر مشروعیت مصوبه پارلمان برای اخراج نیروهای آمریکا را به رسمیت نمی‌شناسید، این مشکل شماست.

وی در ادامه گفت: ما بر حق کامل و مشروعمان برای مقاومت دربرابر اشغالگری آمریکا با تمامی ابزار موجود تأکید می کنیم و مدتی را که رئیس جمهوری آمریکا به مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق اعلام کرده را رد می کنیم و به مصوبه پارلمان درباره اخراج نظامیان آمریکا پایبندیم. دولت آمریکا می‌خواهد دولت عراق و نهادهای امنیتی آن وابسته و درگرو تصمیم این کشور باشند تا آنگونه که می خواهد آنها را اداره کند و آمریکایی‌ها تنها به زبان زور احترام می گذارند و زبان دموکراسی را محترم نمی‌دانند.

وی درباره اتهامات مطرح شده درباره هدف قرار گرفتن فعالان نیز گفت: برخی مدعی اند که سلاح مقاومت در هدف قرار دادن غیرنظامیان استفاده شده است؛ این یک اتهام خطرناک است اما ثابت شده است که پشت هدف قرار دادن فعالان، افراد وابسته به دستگاه‌های امنیتی هستند. گروهی از افراد عراقی از استان‌های مختلف به خدمت گرفته شده و در خارج از کشور آموزش دیده‌اند. بیشتر این افراد تحت نظارت مشترک دستگاه‌های اطلاعات آمریکا و اسرائیل در اردن آموزش دیده‌اند.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها