اقدام تامل‌برانگیز داماد ترامپ در مناطق اشغالی؛ سازش با طعم تخریب مسجد الاقصی

اقدام تامل‌برانگیز داماد ترامپ در مناطق اشغالی؛ سازش با طعم تخریب مسجد الاقصی
دوشنبه 10 شهريور 1399 - 11:26

جارد کوشنر داماد یهودی دونالد ترامپ پیش از سفر مستقیم از سرزمین‌های اشغالی به امارات متحده عربی با حضور در مسجدالاقصی از آنچه اشغالگران دیوار ندبه می‌خوانند، بازدید کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

جارد کوشنر که در راس یک هیئت بلند پایه آمریکایی و با همراهی رابرت اوبراین مشاور امنیت ملی کاخ سفید به فلسطین اشغالی رفته و از آنجا به همراه یک هیئت صهیونیست به ابوظبی سفر می کند ، شامگاه دیشب به بازدید از دیوار ندبه (دیوار براق مسجد الاقصی) رفت.

پایگاه عبری زبان مذهبی "د کوتل" در این رابطه خبر داد در این بازدید، آوی برکوویچ فرستاده ویژه آمریکا در امور سازش و برایان هوک فرستاده مستعفی دولت آمریکا در امور ایران و شمار دیگری از اعضای هیئت آمریکایی حضور داشتند.

به نوشته این پایگاه عبری زبان که اخبار مربوط به این دیوار غصب شده از مسجد الاقصی را منتشر می کند خاخام شاموئل رابینویچ مسئول مذهبی دیوار ندبه پیامی را تسلیم کوشنر کرد تا آن را به شیخ محمد بن زاید ولیعهد امارات متحده عربی برساند.

گفتنی است دیوار ندبه یکی از بخش های به یغما رفته مسجد الاقصی است که محمد بن زاید و طرفدارانش ادعا می کنند در راستای دفاع از آن با تل آویو وارد سازش شده اند.این دیوار غربی مسجد ا لاقصی ‎است که صهیونیستها به دنبال آغاز تخریب مسجد از این منطقه برای احداث معبد ادعایی خود هستند ‎.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها