اولین پرواز رسمی از تل‌آویو به ابوظبی برخاست/ بیانیه هیأت آمریکایی و صهیونیستی در فرودگاه

اولین پرواز رسمی از تل‌آویو به ابوظبی برخاست/ بیانیه هیأت آمریکایی و صهیونیستی در فرودگاه
دوشنبه 10 شهريور 1399 - 13:39

اولین پرواز رسمی از تل‌آویو به ابوظبی در حالی دقایقی پیش از زمین بلند شد که دو هیأت آمریکایی و صهیونیستی حاضر در این پرواز پیش از سوار شدن به هواپیما در فرودگاه بیانیه‌ای قرائت کردند.

العالم- فلسطین اشعالی

پرواز شماره «اِل‌وای۹۷۱» شرکت صهیونیستی اِل‌عال دقایقی پیش فرودگاه «بن‌گوریون» واقع در تل‌آویو را به مقصد ابوظبی ترک کرد و اولین پرواز رسمی مستقیم از فلسطین اشغالی به امارات عربی متحده نام گرفت.

در این پرواز یک هیأت آمریکایی به سرپرستی «جرد کوشنر» داماد و مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا به همراه «رابرت اوبرایان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید و «برایان هوک» رئیس گروه اقدام علیه ایران در وزارت خارجه آمریکا، و یک هیأت صهیونیستی به سرپرستی «مئیر بن‌شبت» مشاور امنیت داخلی این رژیم حضور دارند.

کوشنر در گفت‌وگو با خبرنگاران پیش از پرواز، گفت: «ما در آستانه سوار شدن به اولین پرواز تاریخی مسافری از اسرائیل به یک کشور [حاشیه] خلیج [فارس] هستیم و امیدواریم این آغازگر یک حرکت تاریخی باشد».

اوبرایان با ادعای اینکه امروز، «روز صلح» رژیم صهیونیستی با امارات است، اظهار داشت: «از نخست‌وزیر [بنیامین] نتیاهو، ولی‌عهد [محمد] بن‌زاید و رئیس‌جمهور [دونالد] ترامپ به‌خاطر رهبری‌شان تشکر می‌کنیم. هر سه شجاعت زیادی برای پذیرش ریسک برای صلح نشان دادند».

بن‌شبت نیز درباره برنامه هیأت صهیونیستی در امارات گفت: «هدف ما رسیدن به برنامه کاری مشترک جهت ارتقای روابط در گستره وسیعی از حوزه‌ها از جمله گردشگری، سلامت و اقتصاد است».

فارس

پربیننده ترین خبرها