همدستی آشکار انگلیس در جنایت آل خلیفه علیه مردم بحرین

همدستی آشکار انگلیس در جنایت آل خلیفه علیه مردم بحرین
دوشنبه 10 شهريور 1399 - 14:41

شیفتگان غرب، رفتار و دیدگاههای غربی ها را ملاک حق و باطل می دانند و هرچه که از نظر غرب درست باشد را درست و هرچه را که غرب نادرست بداند، نادرست می دانند که البته جای بحث نیست اما این شیفتگان به همه مسائل جامعه خود حتی دین، ارزش ها و تاریخ نیز از زاویه دیدگاه غرب به آن می نگرند.

العالم - كشكول

منبع این دیدگاه حقیرانه، که شاید نزد این شیفتگان غرب مقدس است این است که" غرب دروغ نمی گوید نفاق نمی کند و همواره واقعیت را می گوید" به نظر می رسد این اعتقاد کاملا راسخ می ماند مگر با دلیلی قاطع ثابت شود که همه مشکلات و بدبختی ها یا بیشتر آن مانند مشکلات فلسطین و استعمار کشورهای عربی و اسلامی توسط غرب و حمایت از نظام های استبدادی و دیکتاتوری و مخالفت با نظام های دموکراتیک، دست پخت غرب صداقت پیشه است.

زمانی که به این شیفتگان غرب می گوییم: غرب دروغگو، فریبکار، جنایتکار، حریص و تروریست است و فقط در اندیشه منافع نامشروع خود است حتی اگر به ضرر کشورها و مردم و ثروت و خونریزی و آینده ما باشد، آنان به شدت عصبانی شده و می گویند ما دچار توهم توطئه شده ایم و غرب را مسئول ناکامی خود می دانیم .

با وجود اینکه می دانیم نمی توانیم در ایمان شیفتگان غرب تزلزل وارد کنیم اما تلاش خواهیم کرد با استناد به مطبوعات غرب، سنگی در برکه بی حرکت ایمان آنان بیندازیم تا میزان دورویی، دروغگویی، حرص و جنایتکاری غرب را رو کنیم؛ روزنامه بریتانیایی ایندپندنت در گزارش روز شنبه خود درباره اقدام بریتانیا مبنی بر آموزش استفاده از تفنگ های شکاری برای شکار تظاهرکنندگان بی سلاح و کشتارشان به نظامیان بحرینی نوشت، مساله ای که خبر از همدستی آشکار بریتانیا در جنایت های نظام طائفی آل خلیفه علیه اکثریت مردم بحرین می دهد.

شایان ذکر است که این روزنامه، تنها به دست داشتن بریتانیا در کشتار تظاهرکنندگان بحرینی اکتفا نکرده بلکه از دست داشتن بریتانیا در آموزش ارتش بیش از 10 کشور خبر داده که در نقض وحشتناک حقوق مردم خود نقش داشتند که به خوبی میزان نفاق بریتانیا و دروغگویی اش را رو می کند در حالی که این کشورها مانند عربستان و امارات در فهرست کشورهای ناقض حقوق بشر وزارت امور خارجه بریتانیا هستند .

بریتانیایی که آشکارا از قرار دادن عربستان در فهرست کشورهای ناقض حقوق بشر خبر می دهد و لندن که با حمله به یمن مخالف است حمله ای که به گواهی سازمان ملل، بزرگترین معضل انسانی جهان را رقم زده ، پنهانی به آموزش استفاده از جنگنده ها و سلاحهای تاکتیکی برای بمباران مردم بی سلاح یمن به نیروهای سعودی و اماراتی اشاره می کند.

گزارش ایندپندنت حاکی از آن است که بریتانیا هم چنین نظامیانی از کشورهای دیگر مانند امارات که دارای پرونده سیاهی در زمینه حقوق بشر هستند و سالها حملات وحشیانه ای به ملت یمن را در پرونده خود دارند، آموزش داده است.

اگر گواهی ایندپندنت برای ایجاد تزلزل در ایمان شیفتگان غرب کافی نیست اظهارات اندرو اسمیت سخنگوی کمپین " مخالفت با تجارت اسلحه " را نقل می کنیم.وی گفته است: " بسیاری از این ارتش ها پرونده های ترسناکی در زمینه حقوق بشر مرتبط با سرکوب وحشیانه و تجاوزهای بین المللی دارند که بریتانیا با این اقدام خود را در خطر همدستی با این ناقضان قرار می دهد.

وی تاکید کرد با دولت های بریتانیا مدت زمان زیادی درباره اهمیت حقوق بشر و دموکراسی هنگام تجهیز ، حمایت و تقویت نظام های استبدادی سراسر جهان سخن گفته که باید نیروهای آموزش دیده بریتانیا را در صورت ارتباط با اقدامات نقض حقوق بشر کاملا بررسی کرد.

پربیننده ترین خبرها