رویکرد منافقانه بن‌سلمان درقبال صهیونست‌ها

رویکرد منافقانه بن‌سلمان درقبال صهیونست‌ها
دوشنبه 10 شهريور 1399 - 19:31

"دورویی" بهترین واژه‌ای است که می‌توان با آن موضع سعودی را درقبال رژیم اسرائیل و عادی‌سازی با آن توصیف کرد.

العالم- عربستان سعودی

سعودی‌ها از یک سو در ظاهر اعلام می‌کنند عادی‌سازی با اسرائیل انجام نمی ‌شود مگر در صورتی که تل‌آویو طرح "صلح عربی" را به رسمیت بشناسد، ولی از سوی دیگر در خفا از عادی‌سازی حمایت و تحریم اسرائیل را از وب‌سایت وزارت تجارت حذف می‌کند و با عبور هواپیمای اسرائیلیِ حامل هیئت آمریکایی- اسرائیلی به امارات موافقت می‌کند.

هواپیمای اسرائیلیِ حامل اعضای هیئت‌های آمریکایی و اسرائیلی به امارات از فرودگاه "بن گوریون" در فلسطین اشغالی به هوا برخاست و با عبور از آسمان عربستان، در فرودگاه ابوظبی به زمین نشست. این نخستین پرواز رسمی از تل‌آویو به ابوظبی بعد از عادی‌سازی روابط میان این دو رژیم محسوب می‌شود که با عبور از آسمان عربستان، زمان پرواز را از 8 ساعت به 3 ساعت کاهش داد.

سفر این هیئت اسرائیلی- آمریکایی به امارات دو روز به طول خواهد انجامید و شامل دیدارهایی برای امضای توافقنامه‌های "همکاری" از جمله در زمینه اقتصادی میان امارات و اسرائیل است.

همچنین در جریان این سفر، نشست سه‌جانبه‌ای در ابوظبی با حضور روسای هیئت‌ها "مئیر بن شبات" رئیس شورای امنیت داخلی اسرائیل، "رابرت اوبراین" مشاور امنیت ملی آمریکا، "جرد کوشنر" مشاور ارشد رئیس‌جمهوری آمریکا و "شیخ طحنون بن زاید" مشاور امنیت ملی امارات برگزار خواهد شد.

پرواز "ننگینی" که از فلسطین اشغالی آغاز شد و پس از عبور از آسمان عربستان، در امارات پایان یافت، با اظهارنظرهای اعضای هیئت‌های آمریکا و اسرائیل از جمله کوشنر همراه شده است که بارها دم از "صلح"، "شکوفایی"، فرصت‌"، "تاریخی که توسط او و دوستانش ساخته می‌شود" و "پروازی که در تاریخ ثبت خواهد شد".

این اظهارات را کوشنر در هیچ کشوری به غیر از عربستان سعودی و امارات نمی‌توانست بگوید؛ زیرا که می‌داند در این کشورها کسی نیست که به او پاسخ دهد و دروغ و دورویی‌اش را فاش کند، دلیلش این است زمانی‌که کوشنر درباره "صلح میان اعراب و اسرائیل" دم می‌زند و می‌گفت که "سعودی و بحرین در صف قطار عادی‌سازی قرار دارند"، رابرات اوبراین مشاور امنیت ملی آمریکا واقعیت را برملا کرد و پرده از نفاق، دورویی، عجز و خواری "بن زاید" و "بن سلمان" برداشت و طی کنفرانس خبری مشترک با نتانیاهو و کوشنر گفت: "چشم‌انداز آمریکا برای صلح در خاورمیانه بر حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان و شهرک‌ها است."

وقتی موضع آمریکا درقبال جولان اشغالی اینگونه است پس ماهیت موضعش درقبال قضیه فلسطین، ملت فلسطین، اراضی کرانه باختری چگونه خواهد بود؟ یا اینکه، موضع آمریکا و اسرائیل درقبال نظام‌های حقیری که مقدمات و شرف و کرامت‌شان را به بهایی ناچیز می‌فروشند، چگونه خواهد بود؟

پربیننده ترین خبرها