خشم کاربران عراقی از هتک حرمت "شبکه اموی دجله" به عاشورا

خشم کاربران عراقی از هتک حرمت
سه شنبه 11 شهريور 1399 - 21:37

هشتگ‌های "شبکه دجله"، "دجله صدای یزید"، "شبکه اموی دجله" پس از اقدام توهین آمیز این شبکه عراقی در شب عاشورا در فضای مجازی عراق ترند شد.

العالم - عراق

صدها نفر از مردم عراق در اعتراض به اقدام موهن شبکه تلویزیونی «دجله» در شب عاشورا، عصر دوشنبه به دفتر این شبکه در بغداد حمله کردند. معترضان خشمگین تجهیزات و وسایل این شبکه تلویزیونی را شکستند و ساختمان آن را آتش زدند. از سوی دیگر، به دنبال این اقدام موهن تلویزیون «دجله» در شب عاشورا، دادگاهی در بغداد حکم بازداشت مدیر و صاحب این شبکه را صادر کرد.

اقدام هتاکانه تلویزیون دجله عراق که در شب عاشورای حسینی صحنه‌های رقص و آواز پخش کرد، افکار عمومی به‌ ویژه شیعیان این کشور را جریحه کرده است.

بسیاری از مردم و فعالان شبکه های اجتماعی در عراق با محکومیت گسترده این اقدام خواستار تعطیلی فعالیت و مجازات عوامل این شبکه شده‌اند.

بسیاری از کارمندان و کارکنان شبکه دجله از دیروز از این شبکه که ترویج کننده فتنه و توهین کننده به احساسات مسلمانان است، استعفا دادند،همچنین شعله خشم کاربران به مدیریت این شبکه نیز رسیده است و او مجبور به استعفا شده است.

محمد العبیدی مدیر شبکه دجله بغداد نیز به استعفا دهندگان پیوست و استعفای خود را در توییتر منتشر کرد.

سومری 313 کاربر عراقی نیز به استعفای العبیدی اشاره کرده است و خواستار تحریم این شبکه شده است.

لیث الجزائری مجری برنامه های سیاسی شبکه دجله نیز استعفای خود را اعلام کرد و گفت: به عنوان مجری برنامه های سیاسی استعفای خود را از شبکه ماهواره ای دجله اعلام می کنم . تشکر می کنم از کسانی که طی 4 ماه گذشته هیچ دخالتی در کارم نکردند.

وی افزود: من به عنوان یک شخص و جزئی از هواداران این شبکه، این اشتباه را نمی پذیریم امیدوارم با رفتار خود و نه با گفتار در مسیر امام حسین و انقلاب اصلاحی اش باشیم.

در این راستا (عراق ای شو) تصاویر افراد استعفا دهندگان شبکه دجله از جمله لیث الجزائری مجری برنامه های سیاسی شبکه دجله توییت کرد.

احمد الغزالی خبرنگار ورزشی این شبکه نیز پس از ناخرسندی مردم از این شبکه که در سالروز عاشورا به احساسات مسلمانان توهین کرد استعفای خود را از شبکه ماهواره ای دجله اعلام کرد.

الغزالی در صفحه ویژه خود در پایگاه اجتماعی فیس بوک نوشت :" در محکوم کردن موضع شبکه دجله نسبت به مساله حسینی ،استعفای خود را به عنوان مسئول بخش ورزشی و خبرنگار نجف اشرف که از سال 2017 آغاز به کار کرده ام را اعلام می دارم.

در همین راستا ، (نزار الفارس) خبرنگار و مجری برنامه های رادیویی و تلویزیونی نیز در توییتی استعفای خود را اعلام کرد.

در اینجا از پایان فعالیت رسانه ای خود در شبکه دجله خبر می دهم.

دارینا نیز توییت کرد : خداحافظ شبکه دجله در اعتراض به موضع شبکه دجله نسبت به مساله امام حسین و بی احترامی به این روز استعفای خود را در برابر همه به عنوان تصویر بردار و خبرنگار شمال بغداد اعلام می دارم . تحریم شبکه دجله با همه تقدیر

گفتنی است گروه دیگری از کارمندان دجله از جمله حسین الخزعلی و زید الفتلاوی و کرار العساف استعفای خود را اعلام کردند.

از سوی دیگر شبکه الانوار 2 نیز ویدئویی درباره آتشی که در شبکه دجله روشن شده منتشر و این شبکه را شبکه اموی دجله معرفی کرد.

عاشقان امام حسین(علیه السلام) نیز در فضای مجازی اقدام شبکه اموی دجله که با پیروی از سنت بنی امیه، ال زیاد و ال مروان در شب عاشورا با پخش رقص و ترانه به شادی پرداختند را به شدت محکوم کردند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها