نشریه آمریکایی: وقت تجدید نظر در رابطه شرم‌آورمان با عربستان سعودی است

نشریه آمریکایی: وقت تجدید نظر در رابطه شرم‌آورمان با عربستان سعودی است
چهارشنبه 12 شهريور 1399 - 23:04

یک نشریه آمریکایی در گزارشی با اشاره به جنایت‌های ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی در یمن خواستار تجدید نظر واشنگتن در رابطه با این کشور شده است.

العالم - آمریکا

یک نشریه آمریکایی در تحلیلی نوشته وقت آن است دولت این کشور در رابطه‌اش با عربستان سعودی تجدیدنظر کند.

«نشنال‌اینترست» در این یادداشت روز چهارشنبه خاطرنشان کرده رئیس‌جمهور بعدی آمریکا، صرفنظر از اینکه «دونالد ترامپ» باشد یا «جو بایدن» باید در رابطه با عربستان سعودی تجدیدنظر کند.

نشریه آمریکایی در بخش مقدمه به حمایت دولت «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور قبلی آمریکا از ائتلاف متجاوز عربستان سعودی علیه یمن پرداخته و نوشته او می‌خواست با سعودی‌ها علیه ایران که دشمن مشترک هر دو طرف بود در یک جبهه قرار گیرد.

با این حال نشنال‌اینترست نوشته است: «اینطور نیست که سرزنش‌ها از اوباما آغاز شوند و به او هم ختم شوند. در سال‌های اخیر رئیس‌جمهور ترامپ هم رابطه خویشاوندی بی‌سابقه‌ای میان آمریکا و عربستان سعودی برقرار کرده است.»

نشنال‌اینترست نوشته سلاح‌هایی که ترامپ در دوران ریاست‌جمهوری‌اش به عربستان سعودی فروخته برای حمله به خانه‌ها، مدارس و اتوبوس‌های حامل دانش‌آموزان مدارس مورد استفاده قرار گرفته است.»

این نشریه سپس نوشته است: «فرقی نمی‌کند چه کسی در انتخابات نوامبر برنده می‌شود؛ رئیس‌جمهور منتخب ما می‌تواند سابقه سال‌ها همکاری شرم‌آور ما با عربستان را اصلاح کند. تا به حال، این همکاری تحت سلطه جهالت خودخواسته و بخشش‌های کورکورانه قرار گرفته است.»

فارس

پربیننده ترین خبرها