دانشگاه جانز هاپکینز: تلفات کرونا در آمریکا به مرز 186 هزار نفر رسید

دانشگاه جانز هاپکینز: تلفات کرونا در آمریکا به مرز 186 هزار نفر رسید
پنج‌شنبه 13 شهريور 1399 - 08:30

طبق آمار دانشگاه جانز هاپکینز، در 24 ساعت گذشته با مرگ دستکم یکهزار و 63 مورد جدید، مجموع قربانیان کروناویروس در آمریکا به مرز 186 هزار نفر رسید.

العالم- آمریکا

دانشگاه «جانز هاپکینز» امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته، دستکم یک‌هزار و ۶۳ مورد جدید در ایالات متحده آمریکا بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند تا آمار کلی قربانیان این ویروس ناشناخته در آمریکا به ۱۸۵ هزار و ۷۰۷ نفر برسد.

این آمار و ارقام همچنین نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته، ابتلای دستکم ۴۰ هزار و ۶۱ مورد جدید به کروناویروس در ایالات متحده آمریکا مورد تأیید قرار گرفت و شمار کلی مبتلایان به این ویروس ناشناخته در این کشور به ۶ میلیون و ۱۱۳ هزار و ۱۸۲ نفر افزایش یافت.

مقایسه آمار و ارقام جدید دانشگاه جانز هاپکینز با آمار روزهای قبل این مرکز نشان می‌دهد که بار دیگر قربانیان کرونا در آمریکا از هزار نفر نیز فراتر رفته است و مبتلایان به این ویروس در ایالات متحده همچنان بیش از ۴۰ هزار مورد است.

با اینحال، پایگاه اطلاع‌رسانی «ورلد اُ میترز» مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا را ۶ میلیون و ۲۹۰ هزار و ۷۳۷ نفر و مجموع قربانیان این ویروس در آمریکا را ۱۸۹ هزار و ۹۶۴ نفر گزارش کرده است.

طبق آمار و ارقام پایگاه اطلاع‌رسانی «کووید یو اس ای» که آمار مربوط به شیوع کرونا در ایالات متحده را تجزیه و تحلیل می‌کند، ایالت کالیفرنیا با ۷۲۱ هزار و ۱۳۱ مورد ابتلا و ۱۳ هزار و ۳۱۱ مورد فوتی همچنان کانون بیماری همه‌گیر کرونا در ایالات متحده محسوب می‌شود و ایالت نیویورک که در اوج شیوع کرونا بعنوان کانون بیماری همه‌گیر کووید-۱۹ در آمریکا شناخته شده بود، هم‌اکنون با ۴۳۶ هزار ۲۱۸ مورد ابتلا بعد از تگزاس و فلوریدا در رده چهارم ایالات آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان به کووید-۱۹ قرار دارد.

با اینحال، ایالت نیویورک با ۳۲ هزار و ۹۷۲ مورد فوتی، همچنان بیشترین آمار مرگ و میر مرتبط با کووید-۱۹ در ایالات متحده را به خود اختصاص داده است.

بنا بر گزارش دانشگاه جانز هاپکینز، تاکنون دستکم ۲۵ میلیون و ۹۳۷ هزار و ۲۹ نفر از مردم سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند که از آن میان ۸۶۱ هزار و ۶۶۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند و دستکم ۱۷ میلیون و ۲۱۲ هزار و ۶۷۹ نفر بهبود یافته‌اند.

آمریکا همچنان در صدر کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس قرار دارد و پس از آن برزیل با سه میلیون و ۹۹۷ هزار و ۸۶۵ مورد ابتلا و ۱۲۳ هزار و ۷۸۰ مورد فوتی و هند با سه میلیون و ۷۶۹ هزار و ۵۲۳ مورد ابتلا و ۶۶ هزار و ۳۳۳ مورد فوتی، در رده‌های دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین تعداد مبتلایان به کرونا قرار دارند.

در حالیکه تعداد مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در آمریکا همچنان روندی صعودی دارد، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا روز گذشته (چهارشنبه 12 شهریور ماه) طی نامه‌ای به مقام‌های بهداشتی ایالات این کشور اعلام کرد که برای دریافت و توزیع واکسن کرونا در اول ماه نوامبر (11 آبان ماه) آماده باشند.

فارس

پربیننده ترین خبرها